Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Regionální potravinu vyhrály Dedeman a Comtech

Dedeman a Comtech Group zvítězily v tendru na dvouletou zakázku za 57 milionů.

  • ČTK
  • 10. 08. 2016 15:23
Projekt Regionální potravina se často prezentuje na výstavách a veletrzích. Ilustrační foto Incheba.cz

Značku Regionální potravina loni získalo 107 výrobků. Ilustrační foto Incheba.cz

Tendr na propagaci regionálních potravin vyhrály firmy Dedeman a Comtech Group. Stát za dvouletou propagaci zaplatí 57 milionů Kč. Zakázka byla rozdělena do dvou částí. Comtech za 33 milionů vytvoří strategii a reklamní kampaň na větší spotřebu regionálních potravin, Dedeman se pak za 24 milionů postará o samotnou realizaci kampaně. Do tendru se přihlásilo devět firem, neuspěly Agentura Gate, Comunica, Dorland, Havas Worldwide Prague, Leones Production, MediaCom Praha a Ogilvy & Mather.

„Cílem budoucí propagační a informační kampaně je sdělit zákazníkům, proč se jim vyplatí koupit výrobky s označením Regionální potravina,“ uvedla již dříve mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Vladimíra Nováková.

Značku Regionální potravina loni získalo 107 výrobků od 106 výrobců, přičemž v loňském šestém ročníku o ni usilovalo 1.262 výrobků od 418 producentů. Zájem byl přibližně stejný jako předloni, proti prvnímu ročníku vzrostl o třetinu. Značku mohou získat pouze malí a střední producenti, jejichž podnik může mít maximálně 250 zaměstnanců. Na projekt loni ministerstvo zemědělství vyčlenilo 50 milionů Kč. Výrobci budou moci používat značku čtyři roky.

Letos na jaře skončil také tendr na dvouletou propagaci kvalitních potravin, čtyři firmy si rozdělily zakázku za 298 milionů Kč. Největší části zakázky si rozdělily agentury McCann-Erickson Prague a 1 Year & More Production. O vítězi rozhodovala komise od loňského června, kdy se do soutěže přihlásilo 18 agentur s 34 nabídkami

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond v prosinci 2014 zrušil. Své rozhodnutí odůvodnil tím, že učel smlouvy nešlo naplnit. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů Kč vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency, následně ji ale zrušil antimonopolní úřad.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelily dlouhodobé kritice, například od Nejvyššího kontrolního úřadu. Podle jeho předloňské prověrky ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy Kč, aniž zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.