Ceny Louskáček se v Česku udělují od roku 1993, letos se koná 19. ročník soutěže. I letos posuzují soutěžní práce porotci ze zahraničí, jak je pravidlem poslední tři roky. Porotě letos šéfuje Eduard Boehler z rakouské agentury Wien Nord.
Do zúženého výběru (na shortlist) se za rok 2010 dostalo 60 ze 300 přihlášených prací. Klání probíhá ve 12 kategoriích. Meziročně je v soutěži zhruba o desetinu prací míň, což je důsledek krize, tedy propadu výdajů do reklamy.
„Speciálně největší propad je v kategorii Design,“ doplnil k počtu přihlášek Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG a předseda Art Directors Clubu Czech Republic.
Do finále soutěže se prosadily hlavně velké zavedené agentury. Nejvíc nominací - deset - posbírala Leagas Delaney Praha, uspěla s pracemi pro Rajec/Kofolu, Škodu Auto a Lexum Evropská oční klinika.
Sedm nominací si odnáší Euro RSCG, po šesti nominacích agentury Young & Rubicam Praha, Kaspen/Jung von Matt a Mark BBDO.
Ve čtyřech digitálních kategoriích byly nejúspěšnější agentury Euro RSCG a Mark BBDO, které pobraly pět, respektive čtyři nominace. Agentura Mark BBDO přitom zaujala ve všech čtyřech digitálních kategoriích pouze jedinou kampaní pro Pepsi General Bottlers.
Po třech nominacích si odnášejí specializované digitální agentury Nydrle Digital a Symbio Digital.
Úspěšné na shortlistu jsou také agentury Leo Burnett Advertising, Konektor, McCann Erickson Prague, Saatchi & Saatchi, Touch Branding, všechny po dvou nominacích.
Soutěžní práce přihlašují reklamní agentury, kreativní studia, samostatní autoři nebo další dodavatelé působící na tuzemském trhu reklamy. Nejvíce nominací si jejich prostřednictvím letos odnášejí Rajec/Kofola, Vodafone, T-Mobile, Telefonica a Škoda Auto.
Slavnostní ceremoniál předávání cen se koná dnes od sedmi večer v holešovickém klubu SaSaZu. Režisérem večera je Daniel Růžička (mimo jiné jeden z dvorních spolupracovníků Médiáře), konferenciérem Jakub Žáček.
Médiář.cz zde přinese z večera živé zpravodajství.