Duo Těžkej Pokondr zveřejnilo na YouTube svůj „zakázaný rozhovor“ s novinářem Jaroslavem Kmentou, interview je o hrozbě Andreje Babiše a motivech odchodu Pokondrů z Frekvence 1. Rádio mezitím vysílalo nekonfliktní předvolební rozhovor Xavera Veselého s Babišem.

Reklamní rap umí Mareš líp než Lavi, soudí kati

Národní galerie zaujala jednoduchostí, Leoš Mareš zas návratem k rapu, dělí se o prvenství týdne. Nový král Krušovic, Laviho promosong i horor České spořitelny zůstávají pozadu.

Leoš Mareš zase rapuje

Leoš Mareš zase rapuje, v reklamní klipu pro fotbalovou asociaci

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 14. týden 2017

  1. Národní galerie v Praze. Otevřená všem (46 %)
    značka, klient: Národní galerie v Praze
  2. Leoš Mareš: Fotbalista roku (46 %)
    značka: Fotbalista roku, klient: Fotbalová asociace České republiky
  3. VCCP: Král ví, jak je důležité mít charakter (41 %)
    značka: Krušovice, klient: Heineken
  4. Outbreak: Vojtaano feat. Lavi – Derby Song (36 %)
    značka, klient: Chance
  5. Young & Rubicam: Friends 24 (21 %)
    značka, klient: Česká spořitelna

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Umění, které odzbrojuje (46 %)

Národní galerie v Praze zve na své jarní výstavy. Aktuální expozice propojují současná společensko-politická témata a netradiční umělecké formy. Návštěvníci si mohou prohlédnout práce Františka Skály, Aj Wej-wej, Magdaleny Jetelové nebo Gerharda Richtera. Námět kampaně pochází od Žofie Látalové, režie a střihu spotů se ujal Jan Látal, produkci zajistila Magdaléna Sochorová.

Ve dvou variantách spotů vystupuje děvčátko, hipster, tramp, motorkář, jeptiška i uprchlík. Cílem je ukázat veřejnosti, že Galerie je místem pro všechny. Kampaň poběží během jara v online a také v České televizi.

Nejspíš to funguje jen na lidi, co chodí do galerie s čínskýma hůlkama, záchrannou vestou, v helmě nebo holinkách. Na závěr jim tam šoupnem dynamit, ať na to sedí VO a je to špetku kontroverzní. Mně to ale moc neodzbrojilo.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Ten vtip skvěle funguje se skinheadem nebo vojákem. Trochu míň v momentě, kdy jde o jeptišku nebo plavčíka. Možná to šlo celý odehrát jako ‚uměním proti násilí‘? Ale víte co, maličkost. Pořád je to lepší než většina reklam, který se u nás přes rok udělaj.
Martin Svetlík (Mustard)

Těžký minimál. Ale jo, stačí to.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Provedení výborné, ale ta základní myšlenka se mi nelíbí, snaha o kontroverzní vyznění končí nudou.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Tahle myšlenka není příliš silná, ale dá se s ní žít. Možná by tomu pomohla trochu nadupanější exekuce. Teď mě to nedonutí, abych projevil jakoukoliv emoci.
Ondřej Souček (Luftballon)

Jako jo, je to tuze pěkný. Otázka je, jestli to nefunguje jenom na ty lidi, co do Veletržáku chodili i vloni, protože to by byla škoda, když je teď NG otevřená všem…
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Najlepšie ma odzbrojí jednoduchosť. Jednoduchosť, super exekúcia a primerané množstvo vtipu. Moja valaška padá k podlahe.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Zábavná vizuální stylizace. Škoda jen křečovitého ‚odzbrojovacího‘ copy. Měli si nechat poradit od Zootu a nabídnout ‚NĚCO všem‘.
Alena Oswaldová (Nestlé)

2. Leoš Mareš rapuje, tentokrát ve smokingu (46 %)

Videoklip, který zahájil letošní předávání cen Fotbalové asociace Fotbalista roku 2016. Moderátor večera Leoš Mareš se opět vrátil ke svému původnímu řemeslu a speciálně pro tuto událost předělal svou píseň Svalnatec. Klip byl k vidění 20. března v České televizi v rámci přímého přenosu, následně se začal virálně šířit online.

Původně jsem chtěl napsat rýmovanej komentář, jenže pak mně to přišlo blbý.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Takhle budou videa s Lavim vypadat za 20 let. Ale taky to sedí, protože jiná cílovka a jinej produkt. Dokonce si odpustím i tradiční poznámku, že Leoš Mareš není koncept, protože v tomhle konkrétním případě Leoš Mareš tak trochu koncept je.
Martin Svetlík (Mustard)

Text je dobrej, avšak Leošův amuzický rap nevydržím poslouchat déle než několik vteřin. To se prostě nedá.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chytré a šikovné využití celebrity! Super!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Tak tohle je branded a ještě k tomu content. Mareš je nezmar, jsem zvědavej, až mu bude šedesát. Podle mě bude hrát pořád první ligu. Hezký.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tohle je ten případ, kdy dělaj odbornou práci (rap) odborníci (Not The Greatest Rapper). Řeklo to, co mělo, že Mareš moderuje fotbalistu roku a že to bude veliká řachanda. Víc bych se v tom nepatlal.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Aj keď je Leoša všade plno, tu proste skvele funguje. Možno preto, že ho nikto netlačí do reklamných kecov, je sám sebou a robí si zo seba srandu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Jako opening video skvělý. Ale co s tím dál?
Alena Oswaldová (Nestlé)

3. Královské pivo jako odměna (41 %)

https://www.youtube.com/watch?v=zMi6CmtTPzM
https://www.youtube.com/watch?v=qTVhAJfl7yM

Značka Krušovice zahajuje novou strategii. Chce se dostat do segmentu takzvaného uznání. „Jde v něm o moment, kdy si člověk výrobek dopřeje, protože den zvládl, a odmění se. Není to segment pro každodenní pivo, spotřebitelé, kteří mají aktivní a pozitivní přístup k životu, v něm vyhledávají především ležáky, dvanáctky,“ přibližuje brand manažerka skupiny Heineken Lenka Kroupová. Novou tváří značky je Václav Rašilov.

V rámci kampaně byly v režii Laurence Dunmora natočeny dva spoty, které poběží v dubnu a květnu v televizi na stanicích Primy. Během hokejového mistrovství světa je pak doplní sponzorské vzkazy na ČT Sport. Kreativu kampaně vytvořila VCCP, produkci zajistilo Bistro Films. Kampaň bude k vidění také outdoor ve velkých městech, sponzoring poběží na pražském rádiu Expres, kromě televize nicméně bude hlavní částí online, ten zajišťuje agentura Bistro, respektive Bistro Social.

Král je mrtev, ať nežije král. Ty situace jsou vykonstruovaný, že jsem z toho málem vyrostl a celý je to takový bezhlavý.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Královská laťka byla nastavená hodně vysoko, ale tohle funguje – správnej insight, neprvoplánový ztvárnění myšlenky a nadprůměrný řemeslo. Poctivá práce – jen teda to mávnutí na hospodskýho na začátku, to je na ránu židlí.
Martin Svetlík (Mustard)

Hezky se to poslouchá a hezky se na to kouká, ale na starého Krále to nemá (čest jeho památce).
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chvíli jsem byl na rozpacích z toho, co tam dělá ten mr. Big Foot, ale nakonec se mi to přijde povedený. Zvlášť koncept kampaně. I když si myslim, že by se možná dalo přijít na ještě výstižnější exekuci, je to pro mě vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Lajna – Pivo s charakterem pro muže s charakterem – dosahuje geniality verše Bena Cristovaa. Dělej, co tě baví, s lidma, co tě baví. Jinak je to příjemný kompromis mezi ‚stromy kácím sekyrou, takže jsem chlap s gulama‘ a ‚ten stejný půlitr, jako máš ty, pil už Masaryk, Tyrš a Karel Havlíček Borovský, takže svou zítřejší kocovinou pokračuješ v jejich odkazu.‘ Kdyby to nebylo tak nepietní, tak bych řekl, že oproti někdejšímu královi je to hodně vzestup.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Kráľ je len jeden a naviazať na neho musí byť oriešok. Mne teda estetika ako z Big Fish ku pivu úplne nesedí.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Úplně nová strategie značky a toho piva si na začátku spotu ani nevšimnete. Obávám se, že tady budou mít markeťáci z Krušovic s budouváním povědomí víc práce, než si představovali.
Alena Oswaldová (Nestlé)

4. Rappeři z Vyšehradu (36 %)

Pozvánka na 287. derby pražských fotbalových rivalů Sparty a Slavie v rytmu rapu. V klipu vystupují postavy z fotbalového seriálu Vyšehrad Julius „Lavi“ Lavický, kterého hraje Jakub Štáfek, a Vojtěch Záveský coby Vojtaano.

Kdyby tady nebyl Leoš, byl by to větší průser. Ale on tady je.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Můj jemnocit salonního intelektuála samozřejmě při některejch okamžicích trochu trpí, ale objektivně je to skvělý. Organický využití Laviho jako kulturního fenoménu, occasion marketing, contentovej přístup, zabijácký vtipy… Naprosto state-of-the-art věc a v kontextu cílovky trochu překvapivě vlastně jasnej vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)

Fotbal vyloženě nesnáším, nicméně Lavi mě baví. Rap je uvěřitelný a reklamní sdělení nenásilné. Proč ne.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

A je to reklama? A na co? Divné.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Ano, určitě fajn videoklip, ale nemá to nic společného s reklamním spotem ani s branded contentem. Prostě, nestačí to všechno smáznout jedním odkazem na stránku, která vůbec na video nereaguje. Málo.
Ondřej Souček (Luftballon)

Marty říkal, že dobrý. A on fotbalu rozumí.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

K futbalu mám najbližšie keď parkujem u Edenu, hudobne som zaseknutý v sedemdesiatych rokoch a keď som naposledy stavil na šport, Šatan Čechom napálil dva góly za sebou a môj tiket znehodnotil. Ale! Je to super. Dobre natočené a vtipné. So správne použitým produktom. A navyše sa to do hlavy navždy vypáli vyrysovanými penismi protagonistov.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Trendy se mají využívat. Ale smysluplně, ne jen tak pro pobavení.
Alena Oswaldová (Nestlé)

5. Česká spořitelna natočila horor pro mládež (21 %)

Po hlubokých osobních příbězích příchází zvrat. Česká spořitelna spouští kampaň pro aplikaci Friends 24, jež je zacílena především na mládež a umožňuje rychle převádět částky do tisíce korun bez nutnosti zadání čísla účtu. Minutový spot s hororovou tématikou natočený v Praze režíroval Pavel Sadílek. Produkci obstarala Frame Producion a postprodukci Tricks VFX.

Spořka má poslední dobou slušnej žánrovej rozptyl. Například tohle je horor.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Pokud mě video mělo vyděsit, pak nutno podotknout, že mise splněna. Protože tohle je skutečně hrůzostrašný. Navíc je to úplně mimo brandovou kampaň, která je jak stará, měsíc? Celé zle toto, celé zle.
Martin Svetlík (Mustard)

‘Zrovna mi od tebe přišly peníze. Takže zase kámoši, jo?‘ Přemýšlím, jak s tímhle sdělením naložit. Pokus o žánrovku se cení, ale vousatý průvodčí a liliputka mávající hodinami opravdu moc lidí nevystraší. Být to studentský film, dám o pár bodíků víc. Takhle je to prostě jen haluz mimo mísu.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Reklama na bankovnictví je sama o sobě hrozivá, pokusili se ale vyprávět příběh a to u nich oceňuji.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Reklama, která vám řekne, že používat aplikaci České Spořitelny je horor. A ten záběr na prsa byl moc krátkej.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tak tu sme úplne vedľa. Od rozhodnutia predávať produkt hororovou formou až po ‚tak zase kámoši‘. Veľkým ambíciám na papieri rozhodne nepomohol nízky produkčný budget a absencia citu pre réžiu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Exekuce tak strašidelná, že mě vlastně baví. Co mě děsí, je komunikace postavená na spotřebitelském insightu ‚Dlužíš? Nejsi kámoš!‘. Ale možná jsem jen už moc dospělá.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.