Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

Monitoring inzerce: Reklamní trh spadl v prvním kvartálu o 2 %, roste jen televize a internet

 
 

Ceníková hodnota reklamního prostoru je v prvním čtvrtletí 2012 o 1,87 % nižší než ve srovnatelném odobí loňska. Růst vykazuje televize a internet, rozhlas, tisk a venkovní reklama klesají. Zaznamenal to monitoring společnosti Admosphere.

Hodnota rozhlasového inzertního prostoru (bez regionálních kampaní) klesla téměř o čtvrtinu. Tisk meziročně vykázal snížení zhruba o sedminu a segment venkovní reklamy si pohoršil o pět procent.

Růstem se naopak mohou pochlubit mediatypy televize a internet. Ceníková hodnota televizního prostoru se navýšila skoro o šest procent. Hodnota internetové display reklamy (tedy bez výkonnostní reklamy, katalogů a pay-per-click reklamy) vzrostla dokonce o 16,4 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy, údaje z monitoringu Admosphere ukazují spíš trend, než skutečně proinzerované částky. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

CENÍKOVÁ HODNOTA REKLAMNÍHO PROSTORU V MÉDIÍCH, V MILIARDÁCH KČ
mediatyp 1. kvartál 2011 1. kvartál 2012 změna
televize 5,79 6,11 +5,6 %
tisk 4,26 3,68 -13,5 %
internet 0,85 0,99 16,4 %
venkovní 0,84 0,79 -5,4 %
rozhlas 0,27 0,20 -24,8 %
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.
 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně