V obnovené televizní premiéře dnes od 22 hodin uvede stanice CS Film snímek Víta Olmera podle scénáře Josefa Klímy Nahota na prodej. Hrají Lukáš Vaculík, Karla Tříska, Jiří Krampol. Film, který měl premiéru roku 1993, tuzemské televize dosud nevysílaly hlavně vinou autorskoprávních sporů.

Monitoring inzerce: Reklamní trh spadl v prvním kvartálu o 2 %, roste jen televize a internet

Ceníková hodnota reklamního prostoru je v prvním čtvrtletí 2012 o 1,87 % nižší než ve srovnatelném odobí loňska. Růst vykazuje televize a internet, rozhlas, tisk a venkovní reklama klesají. Zaznamenal to monitoring společnosti Admosphere.

Hodnota rozhlasového inzertního prostoru (bez regionálních kampaní) klesla téměř o čtvrtinu. Tisk meziročně vykázal snížení zhruba o sedminu a segment venkovní reklamy si pohoršil o pět procent.

Růstem se naopak mohou pochlubit mediatypy televize a internet. Ceníková hodnota televizního prostoru se navýšila skoro o šest procent. Hodnota internetové display reklamy (tedy bez výkonnostní reklamy, katalogů a pay-per-click reklamy) vzrostla dokonce o 16,4 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy, údaje z monitoringu Admosphere ukazují spíš trend, než skutečně proinzerované částky. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

CENÍKOVÁ HODNOTA REKLAMNÍHO PROSTORU V MÉDIÍCH, V MILIARDÁCH KČ
mediatyp 1. kvartál 2011 1. kvartál 2012 změna
televize 5,79 6,11 +5,6 %
tisk 4,26 3,68 -13,5 %
internet 0,85 0,99 16,4 %
venkovní 0,84 0,79 -5,4 %
rozhlas 0,27 0,20 -24,8 %
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.
Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr