Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Reklamní trh za pololetí narostl o 15 %

Mezi největší inzerenty se dostala Alza.cz a Kofola, víc byli vidět také pořadatelé festivalů.

V českých médiích se za první letošní půlrok prodalo inzerce o 15 % víc než loni, aspoň měřeno ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Čerstvá čísla, další z těch, která každý měsíc vydává agentura Nielsen Admosphere, ukazují především na trend, skutečné výdaje ve skutečnosti bývají kvůli různým typů slev nižší. Aktuální údaje také říkají, že růst trhu dál táhne televize (v pololetí meziročně o 19 % víc) a že trh za první letošní pololetí svůj meziroční růst postupně zpomaluje (v lednu +18 %, v únoru +17 %, v březnu +16 %, v dubnu +16 %, v květnu +15 %).

Mezi největší inzerenty se v červnu dostal internetový prodejce hlavně elektroniky Alza.cz a také producent nealka Kofola. Mezi segmenty pozorujeme zvýšenou inzertní aktivitu pořadatelů festivalů.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, červen 2016