Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

Rekonstrukce státu jde billboardy proti politikům

Nevládní neziskový projekt upozorňuje na pozměňovací návrhy, které podle něj mohou devalvovat zákon o registru smluv. Billboardy umisťuje před regionální kanceláře politiků.

zatmivaci_billboard7-page-004Společný projekt nevládních neziskových organizací, firem a politiků Rekonstrukce státu spouští venkovní kampaň za přibližně 220.000 Kč. Kampaň má podle zástupců projektu upozornit na „snahu znefunkčnit zákon o registru smluv“, konkrétně na poslanecké návrhy výjimek z povinnosti veřejných institucí zveřejňovat smlouvy. Billboardy, ukazující konkrétní politiky, kteří podle zástupců projektu stojí za prosazovanými změnami, se objevují od července v místech regionálních kanceláří těchto politiků, tedy v Táboře, v Českých Budějovicích a v okolí Čáslavi. Z některých plakátovacích ploch ale prý také mizí, nebo se na nich vůbec nemohou objevit.

„Řada agentur odmítla tuto reklamu vylepit. Patří mezi ně společnost Bigmedia, kromě ní ale odmítla také řada drobných poskytovatelů ploch. Příkladem je třeba poskytovatel venkovních ploch Rengl, který nejdřív vyvěsil plakáty v Čáslavi a následně je přelepil po protestech místních politiků. Ostatně v Čáslavi nám plakáty odmítli všichni,“ uvedl pro Médiář mluvčí Rekonstrukce státu, Nikola Hořejš z nevládní neziskové organizace právníků Frank Bold Society. Kampaň proto běží podle jeho slov na plochách malých majitelů. 

„O této věci nemám žádné informace,“ řekl Médiáři sales manažer a group leader Bigmedia Michal Tichý. Ředitele liberecké společnosti Rengl se Médiáři zatím nepodařilo zastihnout z důvodu jeho dovolené.

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

 

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

 

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

 

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

Kampaň ukazuje konkrétní politiky, jejichž pozměňovací návrhy podle Rekonstrukce státu devalvují zákon o registru smluv

Kampaň, jejíž součástí je také web Zatmívači, dělal tým Rekonstrukce státu ve spolupráci s agenturou McShakespeare – kreativní koncept připravila Iva Hadj Moussa, texty obstaral Nikola Hořejš. Klíčový vizuál nové kampaně by se měl podle Hořejše představit v září. 

Na nový zákon navíc upozorňuje komiks kreslířky Lucie Lomové, který je v současnosti vystaven v pražském Café Fra.

Na zákon o registru smluv upozorňuje i komiks kreslířky Lucie Lomové

Na zákon o registru smluv upozorňuje i komiks kreslířky Lucie Lomové

Na kampaň šly podle Hořejše prostředky z darů svých dlouhodobých firemních i individuálních partnerů a podporovatelů, včetně prostředků přepravce Student Agency podnikatele Radima Jančury. Proplacené faktury se podle Hořejše objeví na transparentním účtu).