Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Rencar dostal od města výpověď z pražské MHD

Reklamní skupina JCDecaux má letos přijít o kontrakt, který měl trvat ještě patnáct let.

  • ČTK
  • 31. 03. 2016 18:20
Reklama na zastávce v režii JCDecaux. Foto: Profimedia.cz, MF Dnes + LN

Městský mobiliář v Praze má léta v režii JCDecaux. Foto: Profimedia.cz, MF Dnes + LN

Představenstvo pražského dopravního podniku rozhodlo, že vypoví smlouvu reklamní firmě Rencar. Výpověď podnik dal k 30. březnu 2016. Důvodem jsou pochybnosti o platnosti smlouvy. ČTK to dnes sdělil mluvčí podniku Jiří Štábl.

„Vzhledem k faktickému chování Dopravního podniku Praha a Rencar, kdy Rencar využívá movité a nemovité věci ve vlastnictví dopravního podniku za účelem jejich reklamního využití, bylo uvažováno o možném vzniku smluvního vztahu konkludentně [tedy ne písemně]. Dopravní podnik Praha tedy z opatrnosti, pro případ, že by byla dovozena existence platné nájemní smlouvy uzavřené konkludentně, považuje za nutné vypořádat se s případnou existencí tohoto smluvního vztahu. A proto jej ke dni 30. března 2016 vypověděla, a to v zákonné tříměsíční lhůtě,“ prohlásil mluvčí.

Původní dohoda mezi Rencarem a pražským podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Pražskému podniku zajišťuje 50 % čistého příjmu z reklamy Rencaru. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně.

„Mediálním prohlášením dopravního podniku k údajné nevýhodnosti či výhodnosti smlouvy se společností Rencar nikdy nepředcházela žádná diskuze, na které by dopravní podnik vyjádřil pochybnosti o nastavení smlouvy,“ prohlásil Rencar už letos v lednu. Připomněl přitom, že parametry smlouvy nastavil sám podnik, když byl Rencar ještě jeho dceřinou firmou, a skupině JCDecaux byl Rencar prodán ve veřejné soutěži.

Rencar prohlášením svého šéfa Pavla Slabého upozornil, že dopravní podnik nevypověděl klasickou smlouvu uzavřenou v roce 1997: „Skutečnost je taková, že dopravní podnik má na základě vypracovaného posudku pochybnosti, zda je tato smlouva je platná. Pokud by se u soudu prokázalo, že smlouva je neplatná, řídil by se patrně vztah mezi firmami tzv. konkludentní smlouvu. A právě tuto, tedy pouze potenciálně existující, tzv. konkludentní (tedy nikoli písemnou) smlouvu se Dopravní podnik Prahy rozhodl vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou, jak stanoví občanský zákoník.“

Podle Slabého tak představenstvo podniku „učinilo preventivně a z opatrnosti, pokud by se ukázalo, že tzv. konkludentní smlouva mezi dopravním podnikem a Rencarem vůbec existuje“. Obě strany se mají sejít ve středu 6. dubna a situaci dál řešit.