Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Rencar slíbil Praze víc peněz, když bude víc ploch

Dopravní podnik Praha opět jednal s prodejcem reklamy Rencar o ukončení vzájemné smlouvy, která měl trvat do roku 2031. Rencar vypovězení odmítá, může prý přinášet víc.

Rencar

Rencar provozuje mimo jiné reklamní vitríny ve stanici metra Národní

Dopravní podnik Praha jednal v úterý 4. října opětovně s reklamní firmou Rencar o vypovězení smlouvy, podle níž má Rencar do konce roku 2031 zajišťovat reklamu v pražské městské hromadné dopravě. Toto vypovězení navrhl už letos na jaře.

Rencar ukončení smluvního vztahu odmítá a ve svém vyjádření poskytnutém Médiáři prohlašuje, že smlouva je pro dopravní podnik výhodná a městská firma by mohla vydělávat víc, což podle Rencaru záleží na ní. Dopravní podnik odmítl ústy své mluvčí Anety Řehkové dnešní jednání komentovat. „Mohu potvrdit, že dnes schůzka Rencaru s Dopravním podnikem proběhla. K probíhajícím jednáním se však nechceme v tuto chvíli podrobněji vyjadřovat,“ uvedla mluvčí Řehková.

„Rencar i po dnešním jednání se zástupci vedení dopravního podniku trvá na plnění smlouvy o pronájmu reklamních ploch. Uzavřená smlouva je platná do roku 2031 a k její ukončení či jednostrannému vypovězení neexistují oprávněné právní argumenty,“ uvádí Rencar, který v současnosti patří do skupiny JCDecaux (vznikl v roce 1990 jako dceřiná firma Dopravního podniku Praha, ale od roku 2001 je jeho majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí JCDecaux).

Podle generálního ředitele Rencaru a současně šéfa JCDecaux Pavla Slabého odmítá o možnosti navýšení příjmů z reklamní činnosti jednat dopravní podnik, nikoli Rencar. „Od primátorky slyšíme, že je smlouva pro dopravní podnik nevýhodná. Konkrétní argumenty ale z její strany nikdy nezazněly. Dnes jsme zástupcům dopravního podniku dokázali, že naše smlouva je nadstandardní a podíl příjmů dopravního podniku z prodeje reklam je vyšší, než je běžný standard na trhu,“ tvrdí Slabý s odkazem na to, že Rencar odvedl za rok 2015 dopravnímu podniku údajně 68 % z tržeb z reklamy (73 milionů Kč), a dále akcionářské dividendy ve výši 7 milionů Kč. Zatímco České dráhy inkasují podle Rencaru od obdobně fungující společnosti Railreklam, patřící do konkurenční skupiny BigBoard, jen 30 % reklamních tržeb, a samotný Dopravní podnik pak z pronájmu reklamních ploch prostřednictvím vůči Rencaru jiné konkurenční společnosti EuroAWK dostává pouze 25 % tržeb.

„Rencar je připraven odvádět dopravnímu podniku 120 milionů Kč ročně a ke zvýšení příjmů dojde bez jakýchkoli změn v uzavřené smlouvě. Stačí jen to, aby dopravní podnik plnil své povinnosti plynoucí mu ze smluv,“ sdělil externí mluvčí Rencaru, Miroslav Deneš z agentury Marcus & Art. Na dotaz Médiáře, jaké povinnosti má na mysli, odpověděl, že jde například o to, že dopravní podnik omezuje během platnosti smlouvy počty reklamních ploch. „Tím se snižují výnosy z prodeje reklamy, a v důsledku toho i příjmy pro samotný dopravní podnik,“ tvrdí jménem Rencaru Deneš. Firma teď chce po dopravním podniku, aby nejpozději do pondělí 10. října navrhl, jak situaci řešit.