„Renesance české komedie!“ Trojan s T-Mobile zas triumfují

„‚Teď to nesu na dětský‘ je nejlepší hláška od dob ‚Pojď mi hop‘.“ Doktorsky laděná kampaň T-Mobilu reklamní katy nadchla a Saatchi & Saatchi tak předčili Konektor i dvě díla VCCP.

trojan

Ivan Trojan jako primář kliniky T-Mobile.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 5. týden 2016

  1. Saatchi & Saatchi: Klinika inovativní péče / Ivan Trojan (56 %)
    klient: T-Mobile
  2. Konektor: Já jsem tady novej (34 %)
    klient: Díky, trenére
  3. VCCP: Legenda o zemi brambůrkům zaslíbené (29 %)
    klient: Intersnack
  4. VCCP: Amica – ladí se životem (29 %)
    klient: Amica
  5. Sazka: Nastartujme zdravý pohyb dětí (18 %)
    vlastní tvorba

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. T-Mobile vtrhl na kliniku (56 %)

Telekomunikační operátor T-Mobile představil na internetu první spoty z nové kampaně, v níž bude od 1. února propagovat internet na doma. Děj nových televizních spotů se přesune na kliniku. K Ivanu Trojanovi v roli primáře se přidal Václav Neužil. Kampaň poběží do konce března v televizi, na internetu, v outdooru, v retailu a budou ji provázet i BTL aktivity. Kreativní koncept připravila tradičně Saatchi & Saatchi, BTL a retail má na starost Havas Worldwide Prague. Nové spoty režíroval Tomáš Bařina v produkci Boogie Films, kameramanem byl Jan Velický. Coby klinika posloužila tvůrcům knihovna v Hradci Králové.

Po té, co nabrala s Tomášem Bařinou dech v druhé půli agentské série, je kampaň T-Mobile pořád lepší a lepší. Devadesát vteřin jednoho vtipu musí nakonec rozesmát každého. Trojan je samozřejmě skvělý, ale ostatní herci mu zdatně sekundují. Lidi to budou mít rádi, značce to pomůže a i nějaké to produktové sdělení (‚něco o internetu a rodině?‘) to nakonec doručí.
Tomáš Mrkvička

‚If it ain’t broke, don’t fix it.‘ Pokud to lidi ještě opravdu baví (což nedokážu říct), tak proč ne?
Will Rust

Tomu říkám renesance české komedie! Je to krásně absurdní a přitom poetické, tak jako Adéla, Saxana nebo Mráček. Myslím, že tahle sága by si zasloužila převést na filmové plátno. Samozřejmě můj vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Svěží závan cynismu se prohnal přes Roztyly a hned to jde! ‚Teď to nesu na dětský‘ je nejlepší hláška od dob ‚Pojď mi hop‘. Rodina je pak čistá kreativní onanie neukojeného kopíka. Pro což mám pochopení.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Je pozoruhodný, že Saatchi, který pojedou spoty pro český T-Mobile brzy už deset let, mě dokážou shodit ze židle – a jsou jediný. Furt. Jasně, měli slabší období, měli období velkejch nápadů, chvílemi naprostou hlušinu, nicméně teď jsou zjevně zase v laufu. Fascinující. Respekt.
Marek Prchal

Když se konečně smířím s faktem, že tohle bude vždycky o dvojsmyslech, tak mi malování přijde dokonce i fajn. Rodina už méně, až moc mi připomíná Cimrmana, a na toho se nesahá.
Klára Palmer

2.  Díky, trenére hledá vítěze (34 %)

Druhý ročník sociálně-sportovního projektu Díky, trenére vyzývá k nominování obětavých trenérů, kteří pracují s mladými lidmi. Činí tak prostřednictvím online videa, mimo jiné s hlasem Martina Dejdara. Kampaň běží na Stream.cz a na sociálních sítích. Video bylo natočeno během skutečných tréninků a účinkují v něm noví malí svěřenci trenérů nejrůznějších sportů. Přes jednoduchou webovou aplikaci může kdokoli – dítě, rodič, fanoušek, jiný trenér – poděkovat trenérovi dětí a mládeže za jeho práci. Zároveň ho tím nominuje do odborného hodnocení, ze kterého na konci roku vyjde nejlepší trenér dětí a mládeže u nás napříč všemi sporty. Kampaň připravila agentura Konektor. 

Tohle je spot, který do konce vydrží jen rodiče těch dětí, co v tom hrály. I když možná ani v to bych nedoufala.
Dora Pružincová

Jednoduché, hezké, opravdové, milé. Jestli jsou to opravdu malí sportovci z ulice, tak někteří z nich by se měli rozhodně měli nechat zapsat v castingové agentuře. Moc nechápu tu aktivitu, ale reklama na ni je dobrá. (Opravte si na webu ty zdeformované fotky, vždyť je to ostuda!)
Tomáš Mrkvička

A takhle by reklama Sazky mohla vypadat, kdyby využili reklamní agenturu.
Will Rust

Dobrý den, já jsem z toho nějakej zmatenej. Díky obětavé práci trenérů začínají se sportem desetitisíce dětí? Nezačínají se sportem děti spíš kvůli obětavé práci rodičů, babiček, dědečků a všech, kdo se dětem věnují, než přijdou do sportovního klubu? Jsem rodič a zásluhu si nechci nechat vzít.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tady není vůbec nic navíc! To je taková úleva!
Martin Světlík (Symbio Digital)

Dobrý den, já jsem tady nová, co že s tím mám dělat?
Klára Palmer

3. Brambory glosují historii (29 %)

Intersnack, výrobce chipsů Bohemia Chips, spustil v Česku a na Slovensku novou kampaň na značky Bohemia a Slovakia, kterou připravila VCCP Praha. Novou kampaň povedou dvě postavičky.“Vracíme se tam, kde to všechno začalo (tedy na pole), a to zábavnou formou, která ke kategorii slaného snackingu patří,“ prohlašuje Ondřej Široký, marketingový leader Intersnacku. Kampaň režíroval Michal Žabka v produkci Punk Film, loutkoví hrdinové vznikli podle výtvarných návrhů VCCP a oživilo je studio Animation People.

Je to takové… neslané nemastné.
Dora Pružincová

Nápad nic moc, ale alespoň to vypadá dobře.
Will Rust

Tentokrát mě VCCP nezklamalo. Je to vtipně a trefně napsaný dialog. Jdu si to pustit ještě jednou, protože mě to baví. Tohle není můj vítěz týdne jenom kvůli T-Mobilu.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tváří se to jako velký humor, a přitom ho tam vlastně moc není. Takže chápu, ale nebaví.
Martin Světlík (Symbio Digital)

4. Amica ladí do spektra barev (29 %)

Výrobce domácích elektrospotřebičů Amica spustil 1. února novou kampaň, kterou připravila agentura VCCP Praha.“Kuchyň už dávno není jen místo, kde se vaří, jí a myje nádobí. Dnes v tomto otevřeném prostoru pracujeme, probíráme nejdůležitější rodinná rozhodnutí, hrajeme si dětmi nebo sledujeme filmy. Spotřebiče musí umět všem těmto situacím vyhovět,“ tvrdí Henri de la Barre, planning director VCCP Praha. „Pestrobarevností života v kuchyni“ se podle něj inspiruje také vizuální styl kampaně. První fáze kampaně bude nasazena na internetu a v televizi.

Koncept v pohodě, škoda, že se z některých exekucí ke konci už trochu vytrácí.
Dora Pružincová

Kreativní nápad fajn, originální a zajímavý. Strategicky taky fajn. Akorát z toho nějak málo lezou ty spotřebiče. Když jsem to sjel poprvé, měl jsem pocit, že Amica dělá kuchyně. Pokud mám v kategorii méně známou značku, soustředil bych víc pozornosti na její výrobek. Voiceover je zbytečně patetický, ale to už je skoro rukopis VCCP.
Tomáš Mrkvička

Říka se, že hovno se leštit nedá, ale tady se to docela povedlo.
Will Rust

Z těchto reklam jsem se nedozvěděl nic nového. Jenom, že trouba je velká, myčka tichá a lednice chladí. Na VCCP mi to připadá trochu moc konzervativní.
Ondřej Souček (Luftballon)

Naprosto správný insight. Skvělý vizuální nápad. Akorát to podle mě měl někdo včas zahodit s tím, že aby to vypadalo fakt dobře, bylo by na to potřeba asi tak třikrát víc peněz.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Spoty jsou celkem osvěžující, tedy co se komunikace kuchyní týče. Printy už tolik ne. Respektive vůbec.
Klára Palmer

5. Sazka podpoří sport dětí (18 %)

Sazka spouští novou komunikační kampaň z oblasti firemní společenské odpovědnosti, která se zaměřuje na podporu dětského sportování. Kampaň poběží po celý rok 2016, odstartovala koncem ledna úvodním minutovým image spotem, který zastřešuje celé téma. Během roku pak plánuje vypustit ještě další taktické dvacetivteřinové spoty, které se zaměří na konkrétní projekty. Spot režíroval Tomáš Řehořek, v reklamě si zahrálo celkem 95 dětí převážně ze sportovních klubů. Kreativa vznikla inhouse bez využití reklamních agentur.

Chápu ustarané výrazy rodičů. Kdyby se moje dítě pokoušelo hrát archivní sportovní přenosy ovladačem od konzole, asi bych ho taky co nejrychleji vzala ven.
Dora Pružincová

Který z WTF momentů vyzvednout dřív? ‚Chtěli jsme tam mít gameplay, ale EA nám nedali licenci’? Nebo hereckou etudu proměny emocí z ‚to mám ale šikovného synka‘ na ‚to jsem ale kráva’? Nebo textařskou perlu ‚nastartujme zdravý pohyb dětí’? Udělat takhle zajímavé téma tak placatě a neumětelsky, to už chce talent.
Tomáš Mrkvička

‚Kreativa vznikla inhouse bez využití reklamních agentur.‘ Další argument pro nás.
Will Rust

Líbí se mi insight. Virtuální versus opravdová vítězství. Každý rodič chápe, o co jde. Osobně bych se snažil vyhýbat těm prvoplánovým emocím a spíš trochu rozvinul příběh.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nechápu ten tklivý tón. Má mi být líto kluka, co hraje doma hokej na Playstation, že neběhá venku? No tak to samozřejmě není a nebude.
Klára Palmer

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr