Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Retail in Detail 2017 — New Customer Journey

Vše, co jste vždy chtěli vědět o zákazníkovi, vzor 2017+ (a neměli jste čas se zeptat)

Alza.cz

Nakupování v největším českém e-shopu Alza.cz

Stěžejní roli v procesu změn retailového trhu hrají zákazníci a cesta, kterou absolvují před nákupem výrobku či služby. Není proto náhodou, že další specializovanou konferenci zaměříme právě tímto směrem. Rezervujte si v kalendáři středu 6. 9. 2017 na Retail in Detail: New Customer Journey.

Dlouhá léta nám baťovské „zákazník je král“ připadalo jako krásná pohádka ze starých dobrých časů. Realita byla ovšem naprosto odlišná: zákazník a jeho poptávka byli řádově méně podstatní než nabídková strana trhu. Připomeňme si, co máme za sebou.

  • V roce 1987 stačilo dát cokoliv na regál a lidi se o to poprali.
  • V roce 1997 dosáhl garantovaného úspěchu každý výrobce, který prohnal televizí svůj reklamní spot, a každý obchodník, který otevřel moderně vypadající super, mega nebo hypermarket.
  • V roce 2007 šlo o to, jak nahnat co nejvíc lidí do prodejen s pomocí novodobého biče božího – letáku.

Tohle všechno dnes už dávno nefunguje. Ba co hůř – exploze technologií a s ní související digitální transformace udělala ze staré pohádky novou realistickou povídku (pro některé horor): zákazník už je zase král. Lidé mají zejména díky chytrým telefonům k dispozici na několik kliknutí veškeré informace o nabízených produktech a prodejnách a mohou se ve vteřině rozhodnout, co, kde a za kolik nakoupí. Kromě technologií vrátila zákazníka na trůn také mega-konkurence, která u nás panuje. Kamenných prodejen máme u nás více než v bohatých západních zemích, navíc patříme mezi pionýry e-Commerce a počtem i tržním podílem e-shopů vedeme v řadě kategorií evropskou hitparádu. Pro výrobce i obchodníky tedy zjevně nastala ta správná chvíle dělat věci zcela jinak, ukončit bezhlavou expanzi nabídky a zajímat se do hloubky o to, co vlastně zákazníci opravdu chtějí. A také po čem touží, co jim dělá radost, co je štve a podle čeho se rozhodují…

Jaký je ale zákazník, vzor 2017? A jak se bude dále vyvíjet v nadcházejícím období? Američané by řekli „one-million-dollar-question“. Blue Events říkají: „Otázka, která stojí za to investovat jeden pracovní den na konci prázdnin a načerpat tak informace a nápady do hlavní retailové sezóny, která vypukne krátce poté.“

Připojte se k dalším kolegům z výrobních a obchodních firem, kteří se budou ve středu 6. 9. 2017 na konferenci Retail in Detail: New Customer Journey intenzivně zabývat diskusí o tom, kdo je vlastně nový zákazník a jak se díky digitální revoluci změnila jeho nákupní cesta. Tato specializovaná konference proběhne v budově Delta BB Centra na adrese Za Brumlovkou 5/1559, Praha 4. Její součástí bude nejen odborný program sestávající z prezentací a panelové diskuse, ale též tržiště představující různá řešení, podporující poznání nového zákazníka a efektivní komunikaci s ním.