Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Riot budou před Novou demonstrovat za prodloužení reklamních bloků

Aby uskupení získalo pozornost, vypůjčilo si do kampaně třeba Edu Kaubu

Aby uskupení získalo pozornost, vypůjčilo si do kampaně třeba Edu Kaubu

Marketingová kampaň skupiny nazvané Riot, která v posledních dvou dnech ironizuje svět tuzemské reklamy a její postupy, bude pokračovat demonstrací za delší reklamní přestávky před sídlem nejsledovanější české stanice Nova. „Koukáte si na reklamy a najednou film. Tomu se pokusíme zabránit zítra odpoledne před budovou televize Nova,“ píší na Facebooku.

Riot v převleku za punkery v úterý ohlásili konec undergroundu a orientaci na svět reklamy – se zdůvodněním, že chtějí zkoumat „tvorbu opravdových umělců“ a dát ještě větší prostor „reklamním terminátorům“. Tento týden navštívili pražská sídla agentur Young & Rubicam, Saatchi & Saatchi, Ogilvy, Havas a VCCP.

Cíl kampaně ohlásí skupina, která se také podepisuje „Anatol a spol.“, nejdřív příští týden. „Dnes obcházíme agentury s poděkováním za jejich tvorbu, zítra budeme demonstrovat před televizí Nova za prodloužení reklamních bloků a v pondělí bychom se rádi sešli probrat celou situaci. Budeme rádi, když se dohodneme na společném řešení,“ napsali Médiáři.

Předpokládáme, že první fází kampaně bude vzbudit pozornost médií, aspoň těch odborných, čehož se skupině podařilo dosáhnout – o jejich akcích už psal Marketing & Media, MarketingSalesMedia, teď i Médiář.cz.

Obor reaguje různě. „Díky, že jste se zastavili,“ píší z Lowe Praha. „Strašně trapný a blbý,“ zhodnotil jeden z pokusů Will Rust.

„Běda vám, jestli se z této sympatické virální akcičky nevyklube nějaký studentský projekt, jestli se z toho nevyklube vaše vlastní ‚agoška‘. Běda vám, jestli jste najatí komparzisté nějaké reklamky, která se schovává za mladou revoltu,“ varuje zase Marek Bačo.

„A nechtějte podobným šmé, jako zde popsal Marek, nasrat starý reklamní pankáče ze sedumdesátek – aka mě!“ přidal se Peter Lelovič.

EMAIL, JÍMŽ SKUPINA V ÚTERÝ OSLOVILA ODBORNÁ MÉDIA

www.facebook.com/riotads

Dobrý den,

jsme parta tvůrčích mladých lidí, kteří celý život odmítali komerci a jeli si to svoje. Pak jsme došli zjištění, že i v hlavním proudu se dá najít mnoho zajímavého a nejvíc nás zaujala zdejší reklama. Hlavně fakt, že v česku je reklama mezi lidmi hodně nepopulární.

Jako jsme dosud stáli v opozici, rozhodli jsme se v tom pokračovat a podpořit ze všech sil reklamu a hlavně reklamní agentury.

Myslíme, že lidi v agenturách jsou umělci, kteří nejsou za svou práci doceněni a jejich frustrace se možná tak promítá I v některé jejich tvorbě. Rádi bychom proto vzdali hold naší reklamě a dozvěděli se víc o práci v médiích. Například, jak se stane, že vznikne reklama na Penny, která vznikla.

Spousta režisérů začínala v reklamě, ale tím se neproslavili, což je škoda. Začali jsme s neméně talentovanými přáteli podnikat kroky pro rozvoj reklamy v Čechách a nepřestaneme, dokud se něco nezmění.

Rádi bychom se s Vámi sešli u společného rozhovoru, protože byste nám mohli poskytnout cenný vhled do téhle situace a my bychom tak lépe věděli, kde začít. Nahoře odkaz, kde si můžete prohlédnout nějaké naše materiály.

Děkujeme a se srdečným pozdravem jsme,
Anatol a spol.