Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Rozhlas obešle kvůli poplatku 10.000 firem a soukromé odběratele proudu

Logo Českého rozhlasu

Tisíce firem a pak domácností dostanou v následujících týdnech od veřejnoprávního rádia výzvu, aby začali platit 45 Kč měsíčně koncesionářského poplatku. Zástupce vedení Českého rozhlasu to oznámil na čtvrteční schůzi Rady Českého rozhlasu.

„Tento týden spouštíme další oslovovací akci na právnické osoby v oblasti provozovatelů autoparku, to znamená cílíme zase na přijímače umístěné v osobních a nákladních autech. Rozsah oslovení je 10 tisíc právnických osob,“ informoval náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Ladislav Musil.

„Velkou vlnou“ následně rozhlas příští měsíc osloví fyzické osoby, které nemá v evidenci, ale které odebírají elektřinu. „Velkou akcí, kterou plánujeme na říjen, je oslovení soukromých osob, odběratelů elektrické energie. Jak nám to umožňuje zákon, dostali jsme data od distributorů energie a teď je zpracováváme,“ doplnil Musil.

Podle zákona je totiž každý konzument proudu povinen hradit koncesionářské poplatky, pokud nedá čestné prohlášení, že přijímač nemá. Pro rozhlas je příjem z poplatku stěžejní, je to jeho hlavní zdroj financování.

Loni představovaly celkové výnosy od poplatníků 1,95 miliardy Kč při nákladech na výběr 115 milionů Kč. V letošním prvním pololetí se veřejnoprávnímu Českému rozhlasu podařilo na rozhlasovém poplatku vybrat 1,04 miliardy Kč, což ve srovnání týmž obdobím loňska představuje nárůst o 41 milionů Kč, respektive o 4 %.