Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Rozhlasový trh v kvartálu narostl o 3,5 %

Reklamní útraty v rádiích táhly výš auto-moto, spotřební elektronika i maloobchod.

Tuzemská rádia za uplynulé čtvrtletí utržila na reklamě 486 milionů Kč, což je meziročně o 3,5 % víc. Čísla za celý trh zveřejnila asociace rádií na dnešním setkání s novináři. Jde o objem v ceníkových cenách, a to bez slev a barterů a mediálních partnerství, nejsou odečteny bonusy agentur a zastupitelství. Ve druhém kvartálu 2015 činily čisté investice do rozhlasové reklamy 470 milionů, v roce 2014 to bylo 476 milionů, v roce 2013 pak 466 milionů.

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po kvartálech

Vývoj čistých investic do rozhlasové reklamy po kvartálech

Investice narostly díky segmentům auto-moto, spotřební elektronika, maloobchod a kultura. Inzertně slabší naopak meziročně bylo stavebnictví a také marginální segment zemědělství a lesnictví.

„Co je pozitivní, začaly růst investice u národních zadavatelů. V předchozích obdobích táhli růst lokální klienti a přímí zadavatelé,“ podotkl Pavel Lupjan, marketingový šéf Media Marketing Services, který výsledky prezentoval. Léto bývá inzertně slabší, přesto provozovatelé rádií na třetí kvartál hledí optimisticky. Očekávají meziroční pokles v červenci, stabilní srpen a mírný růst v září.