Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Rozhlasu Plus dál roste publikum, Zet klesá

Stanice mluveného slova Českého rozhlasu zaznamenala největší meziroční nárůst poslechovosti. Dál vede Impuls, z regionálních pak Blaník. Ukazuje to čerstvý Radioprojekt.

O plných 70 % narostlo meziročně publikum stanice mluveného slova Plus veřejnoprávního Českého rozhlasu. V souboji s podobně zaměřenou soukromou stanicí Zet pomáhá Plusu především celoplošná distribuce signálu, která začala loni na podzim. Zet naopak meziročně poklesl o 38 %. Plus má denně 46.000 posluchačů, Zet 16.000, tedy skoro třikrát méně. Ukazují to čerstvé výsledky pravidelného průzkumu poslechovosti českých rádií Radio Projekt. Koncern Lagardere, který ho provozuje, se už o polovinu firmy provozující rádio Zet rozdělil s konkurenční skupinou rádií Media Bohemia, aby do něj nalila další peníze.

Za poslední klouzavé pololetí rostlo meziročně už jen veřejnoprávní rádio pro děti Junior (o 29 %) a komerční Frekvence 1 (o 5 %). Nejposlouchanějším tuzemským rádiem zůstává Impuls, druhá Evropa 2, třetí Frekvence 1, čtvrtý je Radiožurnál, nejposlouchanější stanice veřejnoprávního rozhlasu. Z regionálních stanic narostl jen vedoucí Blaník (o 11 %).

Pozice mediálních zastupitelství, tedy prodejců reklamy, se prakticky nezměnilo. Těsně přes polovinu trhu (50,9 %) drží Media Marketing Services s Regie Radio Music skupin Media Bohemia, respektive Lagardere. Radio United má čtvrtinu (25 %), Český rozhlas podobně (22,4 %). 

Poslechovost českých rádií za 4. kvartál 2015 a 1. kvartál 2016