Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Rozhlasu Plus dál roste publikum, Zet klesá

Stanice mluveného slova Českého rozhlasu zaznamenala největší meziroční nárůst poslechovosti. Dál vede Impuls, z regionálních pak Blaník. Ukazuje to čerstvý Radioprojekt.

O plných 70 % narostlo meziročně publikum stanice mluveného slova Plus veřejnoprávního Českého rozhlasu. V souboji s podobně zaměřenou soukromou stanicí Zet pomáhá Plusu především celoplošná distribuce signálu, která začala loni na podzim. Zet naopak meziročně poklesl o 38 %. Plus má denně 46.000 posluchačů, Zet 16.000, tedy skoro třikrát méně. Ukazují to čerstvé výsledky pravidelného průzkumu poslechovosti českých rádií Radio Projekt. Koncern Lagardere, který ho provozuje, se už o polovinu firmy provozující rádio Zet rozdělil s konkurenční skupinou rádií Media Bohemia, aby do něj nalila další peníze.

Za poslední klouzavé pololetí rostlo meziročně už jen veřejnoprávní rádio pro děti Junior (o 29 %) a komerční Frekvence 1 (o 5 %). Nejposlouchanějším tuzemským rádiem zůstává Impuls, druhá Evropa 2, třetí Frekvence 1, čtvrtý je Radiožurnál, nejposlouchanější stanice veřejnoprávního rozhlasu. Z regionálních stanic narostl jen vedoucí Blaník (o 11 %).

Pozice mediálních zastupitelství, tedy prodejců reklamy, se prakticky nezměnilo. Těsně přes polovinu trhu (50,9 %) drží Media Marketing Services s Regie Radio Music skupin Media Bohemia, respektive Lagardere. Radio United má čtvrtinu (25 %), Český rozhlas podobně (22,4 %). 

Poslechovost českých rádií za 4. kvartál 2015 a 1. kvartál 2016