Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Ruská tisková agentura se vrací k názvu TASS

Název z časů Sovětského svazu je prý „symbolem profesionality“.

  • ČTK
  • 02. 09. 2014 07:45
Budova ruské tiskové agentury. Foto: Profimedia.cz

Budova ruské tiskové agentury. Foto: Profimedia.cz

Státní tisková agentura Ruské federace se vrátila k letité zkratce z dob Sovětského svazu a přejmenovala se z ITAR-TASS na TASS. Oznámil to generální ředitel agentury Sergej Michajlov k 110. výročí její existence.

Návrat k „historické a světově proslulé značce“ a přechod k novému firemnímu stylu se má dokončit do konce příštího roku. Už dnes byl vchod do sídla firmy ozdoben novým názvem Informační agentura Ruska TASS a logem, internetová stránka agentury má zakrátko následovat.

Agentura byla založena v roce 1904, tehdy pod názvem Petrohradská tisková agentura. V roce 1925 dostala název TASS, což byla zkratka Tiskové agentury Sovětského svazu. Později okřídlená fráze „TASS je zplnomocněn prohlásit“ – používaná například při ozbrojených konfliktech či v odpovědi na výroky amerických prezidentů – se poprvé objevila v březnu 1934 (a v 70. letech se tato fráze stala názvem špionážního románu Juliana Semjonova o honu na agenta CIA v Moskvě).

V Československu název TASS pronikl do propagandistické skladby o letu Jurije Gagarina do vesmíru.

V roce 1991, po rozpadu SSSR, se název rozrostl o ITAR (Informační tisková agentura Ruska). Tato „předpona“ je ale od 1. září historií, zkratka TASS se ale bude používat jako název a nebude se „rozšifrovávat“ do původního významu. Staronový název agentury je podle ředitele Michajlova „symbolem profesionality, nadšení a připravenosti osazenstva k osobnímu růstu a snahy agentury zachovávat a rozvíjet své nejlepší tradice“.