Tuzemská rádia za uplynulé 3. čtvrtletí 2016 utržila na reklamě 253 milionů Kč, což je meziročně o 1,3 % víc. Relativně vyšším tempem opět rostl trh národních reklamních investic, nad regionálními. Čísla za celý trh zveřejnila asociace rádií. Jde o objem v ceníkových cenách, a to bez slev a barterů a mediálních partnerství, nejsou odečteny bonusy agentur a zastupitelství. Loni, ve třetím kvartálu 2015 činily čisté investice do rozhlasové reklamy 250 milionů, v roce 2014 to bylo 246 milionů, v roce 2013 pak 237 milionů.
Byť jsou výsledky za letošní červenec, srpen a září lepší než ve třech předchozích letech, jde o pomalejší růst než v druhém kvartálu. To meziroční rozdíl činil 3,5 %. V meziročním srovnání jde o mírný pokles, loni za stejné čtvrtletí činil nárůst 1,4 %, předloni 1,2 %. „Obecně bylo napříč sektory patrné oslabení v červenci a mírně i v srpnu a extrémní převis poptávky v září, nejvýraznější za posledních několik let,“ uvádí asociace rádií.
Investice narostly díky segmentům čerpací stanice, průmyslové podniky, nábory zaměstnanců, kultura a volný čas, rychloobrátkové zboží (FMCG). Inzertně slabší naopak meziročně byla farmacie, zemědělství a lesnictví, maloobchod, informační technologie a cestovní kanceláře.
V posledním kvartálu letoška očekávají tuzemští provozovatelé rádií meziročně silnější investice, zvláště v listopadu a prosinci: „Očekáváme jednu z nejsilnějších kvartálních poptávek po rozhlasové reklamě za posledních několik let.“ Růst předpokládají v segmentech spotřební elektroniky, online maloobchodu, automobilů i rychloobrátkového zboží. naopak nejistý je výhled poptávky inzerentů z oblasti farmacie a cestování.