Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

RWE se v Česku přejmenuje na Innogy

Místo tří písmen se stínem přichází v logu energetického koncernu íčko se šlaušíkem.

Aplikace nového loga Innogy. Vpravo dosavadní logo RWE jako součást firemního sloganu. Foto: Profimedia.cz

Aplikace nového loga Innogy. Vpravo dosavadní logo RWE jako součást firemního sloganu. Foto: Profimedia.cz

Innogy je nové jméno, které bude německá energetická společnost používat v Česku. K přejmenování dojde letos v říjnu. Značku RWE pak bude používat už jen německá matka. Název Innogy je složenina z anglického innovation a energy, respektive technology. Svou slovní hříčku už RWE v minulosti použila pro svou dceřinou firmu RWE Innogy, která se věnovala výhradně obnovitelným zdrojům energie. S novým názvem přichází nové logo ve tvaru písmene i. Firma v Česku nové logo představí na filmovém festivalu v Karlových Varech, který začíná zítra 1. července a potrvá do 10. července. RWE jako sponzor českého filmu je jedním z hlavních partnerů akce.

Nové logo firmy Innogy, dřív RWE

Nové logo firmy Innogy, dřív RWE

Novou značku představili v úterý večer šedesáti tisícům zaměstnanců skupiny RWE generální ředitel nové firmy Peter Terium a obchodní ředitel a dlouholetý šéf RWE v Česku Martin Herrmann. Show proběhla v centru Berlína. Kromě Berlína a Karlových Varů bude logo mezinárodně poprvé vidět také ve Varšavě. Na českém trhu bude značka představena podzimní kampaní, jež odstartuje v září.

„Náš byznys se čím dál více digitalizuje, je flexibilnější a plný inovací. Přesně takové je i naše nové logo. Dynamická značka, která hraje barvami, to není v energetice úplně obvyklé. I to nás bude do budoucna odlišovat od konkurence. Naše nové logo – íčko – je hravé a přizpůsobivé, takže dokáže komunikovat samo o sobě. Vyjádří třeba elektřinu, zemní plyn, větrníky nebo i silné pozitivní emoce. Při vývoji nové značky jsme kladli velký důraz právě na univerzálnost,“ prohlásil Herrmann.

Jak logo vidí reklamní expert Marek Prchal

Jde o zjevné tělo s hlavou, hlava je s tělem propojena jakýmsi pofidérním a nedokončeným (snad) kabelem či provazem. Propojení je vágní a naznačuje, že (německá) matka? (hlava) nechává tělo (česká pobočka?) žít svým vlastním životem, autonomně. Propojení má zřejmě sloužit k výměně informací (instrukcí), ale podle křivého a nedokončeného tvaru prvku ty informace proudí tu ano, tu ne, tu pomalu, tu nějak jinak. Osobně bych hlavu s tělem spojil.

Horní zakončení šlaušíku je rozmlžené, čili naznačuje pohyb, tělo odpadává od hlavy směrem dolů, nebo hlava směrem nahoru. Pokud přijmeme tezi, že se hlava hýbe směrem nahoru, tak nejdřív jde (ve své perspektivě) nalevo, pak napravo a pak do středu. Je otázka, jestli se tyto pohyby nedaly efektivně provést tak, že by se vzájemně vyrušily – v sousedství ‚těla‘ není žádný další prvek ani motiv, který by ospravedlňoval, že se hlava hýbe, takže pohyb hodnotím jako zbytečný a neefektivní. Komplex dílčích pohybů by se dal zefektivnit jejich zrušením bez náhrady.

Další možná interpretace je, že ten žlutý šlaušík je, protože vyvedený doplňkovou barvou, magický žlutý šlaušík a jeho prostřednictvím se uskutečňují magické operace mezi. Hlava byla původně součástí těla, ale krk se stal magickým a způsobil, že hlava je nyní výš, kdežto tělo zůstalo ve stejné pozici.

Název necháme ležet stranou, neb je již diskutován u jiného experta i s řadou dalších povolanějších, než jsem já.