Loterijní společnost Sazka zaujala prací své „superredakce“ na marketingovém portálu Sazka Svět za první rok 260.000 uživatelů. Ti za 12 měsíců fungování webu vygenerovali 700.000 zobrazení, přičemž několik posledních měsíců neklesá návštěvnost pod 50.000 zobrazení. Polovinu příchozích tvoří lidé ve věku 18 až 34 let, na něž nyní Sazka cílí jako na nové klienty. Jde o čísla z měření Google Analytics. Největší zájem je přitom o příběhy výherců.
Nejčtenější články Sazka Světa
Za první rok. V závorce počet zobrazení.
- Pohádkové výhry Eurojackpotu i v ČR (22.200)
- Dvě a půl miliardy... a teď co s nimi? (14.600)
- Jak na Sportku podle matematika (10.000)
Zdroj: Sazka
Zájemci na web chodí na původní zábavní obsah, součástí webu jsou i záznamy televizního losování her Sazky. Uživatelé obsah pomáhají vytvářet. Novináři tam pak chodí pro tiskové zprávy a další údaje, dříve zasílané jen napřímo. „Podařilo se nám setřít hranice mezi PR a marketingem. Tradiční média začala z portálu aktivně přebírat obsah,“ podotkl na dnešním setkání s novináři Václav Friedmann, mluvčí Sazky. Cílem podle něj bylo získat během letošního roku 200.000.
Ve všední dny Sazka Svět dává v průměru jeden materiál za den. „Snažíme se pracovat také s videoobsahem, zhruba jednou týdně máme video.“ řekla Médiáři Veronika Marková z PR týmu Sazky. Odbyt textů a videí má oporu ve fanouškovské bázi na Facebooku, kde Sazku sleduje 38.000 uživatelů. Do placené podpory nicméně Sazka příliš peněz nedává, podle Markové řádově tisícovky korun měsíčně.
„Dřív nebo později bude chtít každá firma takto komunikovat – vytvořením vlastního média, nákupem existujícího,“ předpovídá mluvčí Sazky Friedmann na základě konceptu content marketingu Sazky i dalších firem ve skupině Karla Komárka (ta zahrnuje třeba Moravské naftové doly či cestovní kancelář Fischer).