Bakalova Economia zlikvidovala dosavadní šéfredaktorskou „vířivku“ a teď má tři: „Uprostřed dění budou mít nově místo také šéfeditoři webů, video, digitální obraz, sociální média i výroba deníku.“

Šéf ČT: MF Dnes a Expres.cz píšou pomluvy a lži

Petr Dvořák odmítl aktuální texty Babišových médií o veřejnoprávní televizi.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák ostře kritizoval dva aktuální texty v Mladé frontě Dnes vydavatelství Mafra koncernu Agrofert Andreje Babiše, které se zabývaly čerstvými kontrakty s třemi PR agenturami. Články MF Dnes jsou podle Dvořáka „zcela lživé“, jsou „snůškou pomluv“ a některými pasážemi šéfovi ČT připomněly „estebácké postupy padesátých let bývalého Československa“. „Nezbývá mi, než je vyvrátit,“ prohlásil Dvořák na úvod dnešní schůze Rady České televize.

Dvořák zdůraznil, že cena zakázek pro agentury Bison & Rose, AMI Communication a Stance Communications není 12 milionů Kč, jak uvádí dnešní MF Dnes, ale „9,6 milionu Kč na dobu čtyř let“ [mluvčí ČT včera uváděla 9,7 milionu, tato částka je správná, řekli dnes zástupci ČT Médiáři – pozn. red.], přičemž jde o cenu maximální, rámcovou, kterou televize nemusí v rámci celou vyčerpat. Podle šéfa ČT lže deník také v tom, že agentury nemají vylepšovat image ČT, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích. „Jde o oblast, kterou teď řeší všichni vysílatelé v Evropě,“ tvrdí Dvořák.

Otvírák MF Dnes ze středy 15. února 2017

Otvírák MF Dnes ze středy 15. února 2017

Už včera mluvčí televize reagovala zveřejněním otázek MF Dnes. „Činíme tak ve snaze neocitnout se zítra v pozici, kdy bychom museli až zpětně dementovat dezinformační text o České televizi. A to navíc v den, kdy bude Rada České televize rozhodovat o volbě nového generálního ředitele České televize a také o aktuálních stížnostech na zpravodajství,“ uvedla veřejnoprávní instituce.

Další „nehoráznou lež“ našel ředitel ČT v dalším Babišově médiu, internetovém deníku Expres.cz. Šlo o text, že politické Hnutí Žít Brno si zaplatilo přes agenturu Taktiq Communications reportáž v České televizi. Podle Dvořáka se věc měla naopak – reportáž o zmíněné věci vznikla, ale nebyla pochvalná, ale kritická.

„Česká televize je veřejnoprávní instituce financovaná z koncesionářských poplatků. Proto by její aktivity měly být transparentní. Nerozumíme tomu, proč to není v zájmu i generálního ředitele. Nervózní reakce a invektivy ze strany Petra Dvořáka jsou nedůstojné. Na informacích, které jsme zveřejnili, trváme,“ reagovala za Mafru její mluvčí Silvie Škábová.