Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Šéf Novy Andruško: Navrhujeme zrušení tendru na peoplemetry

Největší televize se přou o veřejnou zakázku na měření sledovanosti v objemu 300 milionů Kč.

Jan Andruško. Foto: Martin Pinkas, Euro

Jan Andruško. Foto: Martin Pinkas, Euro

Televize Nova chce zrušit sporný tendr na projekt měření sledovanosti, v jehož průběhu se neshodla s ostatními velkými televizemi a kvůli kterému vyhodila své dva zástupce v hodnotící komisi.

Zrušení navrhla ostatním členům Asociace televizních organizací (ATO), která veřejnou zakázku zadala. Ta jako řádné členy sdružuje kromě CET 21 (provozovatele Novy) Českou televizi, FTV Prima a Asociaci komunikačních agentur.

„Navrhli jsme ostatním členům, že chceme dosáhnout zrušení zadávacího řízení, což je v pravomoci zadavatele, v pravomoci ATO, podle zákona,“ řekl dnes po poledni generální ředitel televize Nova Jan Andruško v rozhovoru pro Médiář.cz.

Do soutěže o veřejnou zakázku na měření, nezbytné pro trh s televizní reklamou, v letech 2013-2017 v objemu 300 milionů Kč, se přihlásily čtyři společnosti: Mediaresearch, TNS AISA, GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic.

Tři posledně jmenované byly postupně kvůli formálním důvodům vyřazeny. Realizátorem posléze ATO – podle své zprávy z minulého pondělka [plné znění v DOC]- vybrala akciovou společnost Mediaresearch, která sledovanost měří dnes.

„Pro nás je problém, že došlo k vyřazení všech kromě jednoho uchazeče. V tuto chvíli to není výsledek tendru, který by nás dokázal uspokojit, a my navrhujeme zrušení tendru. Což je zákonná možnost,“ řekl dnes Médiáři Andruško. Zda už ostatní řádní členové ATO reagovali, šéf Novy odmítl jako „interní záležitost“ asociace komentovat.

„Máme jediný cíl: aby se tendru zúčastnilo co nejvíc uchazečů, aby jejich nabídky byly řádně zhodnocené a vybral se ten nejlepší. Aby to byl tendr,“ doplnil Andruško. Šéf Novy chce, aby v soutěži vyhrála „nejlepší nabídka z pohledu nabízené služby, její kvality a rozsahu, za nejlepší cenu“.