Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Šéf Novy napsal premiéru Nečasovi, chce s ním mluvit kvůli reklamě v ČT

Jan Andruško naznačuje, že zachování reklamy na ČT do konce roku 2013 by v důsledku mohlo vést až ke „sporu na ochranu investic“.

Komerční televize Nova by navzdory svým předchozím prohlášením přistoupila na zachování určitého množství reklamy ve vysílání veřejnoprávní České televize i po dokončení digitalizace. Generální ředitel Novy Jan Andruško na středeční konferenci Digimedia 2011 na Kavčích horách uvedl, že Nově by nevadilo, kdyby reklama v omezené míře zůstala na kanálech ČT2 a ČT4, pro podporu kultury a sportu.

Sněmovna má nicméně nyní projednávat senátní návrh zákona, který ponechává reklamu na ČT v dosavadním rozsahu. Kvůli sporu o zachování reklamy v České televizi se proto Andruško chce co nejdřív sejít s premiérem Petrem Nečasem (ODS). Kontaktoval ho minulý týden.

„Psal jsem panu premiérovi, z toho důvodu, že mi bylo řečeno, že náš návrh, jak jsem ho včera (ve středu 8. června – pozn. red.) prezentoval a už dříve prodiskutoval s ministrem kultury (Jiřím Besserem, TOP 09 – pozn. red.), bude smeten ze stolu, protože se premiérovi nemá líbit. Mám informace o tom, že to není pravda, že pan premiér s tím neměl nic společného, takže jsem ho žádal o schůzku, abychom si o tom promluvili,“ řekl Andruško v rozhovoru pro Euro.

Podle informací Eura šéf Novy naznačuje, že zachování reklamy na ČT do konce roku 2013 by v důsledku mohlo vést až ke „sporu na ochranu investic“.

Úřad vlády odmítl sdělit, zda a kdy se Nečas s Andruškem sejdou. „Plánované pracovní schůzky pana premiéra, pokud nejde o protokolární akce nebo akce s mediálním výstupem, jsou neveřejné,“ odmítl v pátek komentovat Jakub Stadler, vedoucí tiskového oddělení Úřadu vlády ČR.

Televize Nova začíná pro prosazování svého názoru využívat také prostor v nejsledovanějším pořadu v zemi, ve svých večerních Televizních noivnách. Píše o tom dnes kolega Filip Rožánek.

Vlastník Novy, bermudská skupina CME oslovila týmž způsobem – dopisem – také Nečasova předchůdce Mirka Topolánka, když se před čtyřmi lety rozhodovalo o dalším průběhu televizní digitalizace. Vládě psali i šéfové Primy a projektu digitální Febio TV.

Psáno pro týdeník Euro, vyšlo 13. června. Dnes doplněno o poslední dva odstavce.