Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Šéf Primy: Reklamu letos nebudeme zlevňovat ani zdražovat

Průměrná cena reklamy na Primě v prvním kvartálu 2011 meziročně klesla o jednotky procent.

Cena reklamního prostoru na druhé nejsledovanější komerční televizi Prima by měla zůstat do konce roku stejná, ovlivní ji pouze dílčí parametry pro jednotlivé klienty. V rozhovoru pro Médiář.cz to řekl generální ředitel Primy Marek Singer.

„Pokud neuvažuju žádnou z proměnných, není u naší průměrné ceny meziročně ani inflace, ani deflace. Není naší politikou nyní zlevňovat ani zdražovat,“ uvedl Singer.

„Samotné ceníkové ceny se nemění, ale do hry vstupují různé efekty. Jenom v dubnu jsme zaznamenali 30% nárůst objemu a tak když nám klient dá meziročně výrazně více peněz v roční smlouvě, cena se pro něj může zvýhodnit,“ doplnil.

Singer dále mluvil o mírném zlevnění v úvodním čtvrtletí 2011: „Průměrná cena reklamy u nás v prvním kvartálu meziročně ne že rostla, ale pokles byl jen řádově v jednotkách procent, do značné míry způsobeno jinou meziroční strukturou klientů.“

Společnost Admosphere, která monitoruje reklamní výdaje, přitom nedávno oznámila, že ceníkové ceny (nikoli skutečné, konečné) reklamy na Primě v prvním kvartálu meziročně vzrostly o 11 procent.

Poloviční majitel české Primy, švédský mediální koncern MTG oznámil, že v prvním čtvrtletí rostly meziročně tržby Primy o 14 % (ansolutní hodnoty pro Česko nezveřejňuje). Digitální kanál Prima Cool, cílící na převážně mužské publikum ve věku 15-40 let, se nyní podílí na celkových tržbách Primy z 12 %, řekl Médiáři ředitel stanice.

Singer připomněl čerstvé údaje CME, majitele konkurenční televize Nova. Podle něj v prvním kvartálu 2011 meziročně poklesl o 6 procentních bodů podíl rodiny Novy na sledovanosti, v cílové skupině diváků 15-54 let, na něž Nova míří. Rostla nejvíc Prima, pak malé kanály (tzv. ostatní), též na úkor ČT.

V podílu na investicích do televizní reklamy nebyl posun tak dynamický, nicméně Prima si polepšila o 2 procentní body, Nova stejně tolik ztratila.

Podíly televizí na publiku a na reklamních investicích. Zdroj: CME, duben 2011

Podíly televizí na publiku (15-54 let) a na reklamních investicích. Zdroj: CME, duben 2011

„Náš produkt je meziročně lepší a na základě toho klienti změnili rozdělení investic v náš prospěch,“ podotkl ředitel Primy.

Čtěte rozhovor: Vlna federálních show opadá, říká šéf televize Prima Marek Singer