Z Economie odchází další novinář, editor domácí rubriky Aktuálně.cz Michal Štůsek. Proč, popsal v otevřeném dopisu řediteli redakcí Vladimíru Piskáčkovi a kolegům. „Hospodářské noviny se až na výjimky změnily ve snadno přehlédnutelný soubor článků bez větší kreativity ve zpracování a Aktuálně.cz skončilo jako sběrač drobků, které spadly ze stolu novinovým editorům,“ míní.

Šéf webu Čilichili jde řídit obsah do Bubble

Martin Pistulka odchází z Boomerang Publishing a opouští práci pro Vodafone.

Martin Pistulka

Martin Pistulka

Martin Pistulka, který od roku 2009 vedl internetovou verzi Čilichili, firemního časopisu mobilního operátora Vodafone, nastupuje jako šéf obsahové části digitální agentury Bubble Lukáše Kořínka. V agentuře Boomerang Publishing, která Čilichili pro Vodafone připravuje, jej nahradí nový člověk od října. V tomto týdnu navíc doplní tým Boomerangu Markéta Bajerová z časopisu Týden, která nastupuje jako nová editorka tištěné i online podoby Čilichili. Médiáři to potvrdil šéfredaktor Čilichili Jindřich Novák.

Pistulka nastupuje do Bubble do funkce lead copywritera, v níž povede sedmičlenný textařský tým a bude zodpovědný za obsahové strategie, formáty a obsah kampaní, které Bubble realizuje pro své klienty. „V tuto chvíli musíme dokončit obsahovou náplň na facebookových klientských profilech, mezi něž se řadí například alkoholové značky, a budeme rozšiřovat obsahovou platformu Dreamwall pro Eurojackpot Sazky,“ přiblížil Médiáři své první kroky v nové funkci. „V tuto chvíli představuje Dreamwall databázi miliardářských zážitků a já si dokážu představit, že z ní vznikne i časopisová platforma, ať už na Facebooku, nebo na vlastním webu.“

„Pěkná fotka s vtipnou hláškou na Facebooku už stačit nebude“

Martin Pistulka

Martin Pistulka

K probíhajícím diskusím, zda je strategicky rozumné vytvářet časopisový obsah přímo pro Facebook, Pistulka uvádí, že vnímá tuto sociální síť jako příležitost, jak se dostat blíž k lidem. „Týmž způsobem jsme používali Facebook pro Čilichili, kde byl hlavním dodavatelem návštěvnosti na web. Není problém jej tak využít i pro další značky, jeho výhodou je to, že vyvolává aktivitu fanoušků,“ řekl Médiáři Pistulka s tím, že souběžně s odváděním lidí z Facebooku na web lze vytvářet i samostatný facebookový obsah. „Pěkná fotka s vtipnou hláškou nebude na Facebooku dlouhodobě stačit. Budete-li chtít přimět lidi k nějaké aktivitě, budete jim muset nabídnout něco víc. Třeba čtení, video, cokoli. Budu-li chtít, aby mi Facebook sloužil a přiváděl mi lidi na web, budu muset i přímo na Facebooku vytvářet zajímavý obsah.“

V agentuře Boomerang Publishing, pod jejíž hlavičkou dodával od prosince 2013 obsah pro Čilichili, působil Pistulka současně jako editor tištěného časopisu i jako šéfredaktor jeho online verze. Ve Vodafonu byl dříve také hlavním editorem revue Bizzone pro „velká zvířata, co si chtějí odfrknout od byznysu“.

Odchod po třech redesignech

Ke změně místa jej vedly podle jeho slov dva důvody. Za prvé pocit, že už nedokáže dát časopisu ani jeho online podobě nový impuls. „Zažil jsem s online podobou Čilichili tři redesigny. Ten první, když v roce 2009 startoval prakticky z nuly. Druhý, kdy si získal už početnou čtenářskou obec, ale původní obsah stále ještě netvořil ani padesát procent jeho náplně. A třetí, po němž se online Čilichili dostala až na milion unikátních uživatelů a stalo se fenoménem a zdrojem lidové zábavy. Teď by měl následovat další krok a já cítil, že už nejsem schopen říct, jaký by to měl být. Ale kluci v Boomerangu ho určitě zvládnou,“ věří Pistulka.

Druhým důvodem pro změnu byly naopak „nová inspirace a impuls“ z týmu agentury Bubble, kterou podle svých slov považuje za špičku v práci s digitálním obsahem.

Tituly, na nichž Pistulka v minulých letech pro Vodafone pracoval, získaly několik českých i mezinárodních ocenění za obsah i celkové provedení. Mimo jiné šlo o ceny Zlatý středník či Internet Effectiveness Awards. Čilichili bylo také oceněno jako nejlepší projekt zaměřený na koncového zákazníka v rámci světového Vodafonu a opakovaně se umístilo na shortistech v londýnských International Content Marketing Awards.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr