Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy dnes po pěti letech končí s moderací na rádiu Frekvence 1. Nahradí ho prodloužené vysílání Markéty Mayerové a Romana Mikeše. Ti budou letos v létě na Frekvenci 1 moderovat ve všední dny od 9 do 15 hodin, pauzu si tedy dá i ranní Těžkej Pokondr.

Šéfovi zpravodajství ČT Šámalovi vyjádřilo 61 redaktorů důvěru. ČT jména „omylem“ zveřejnila

Zdeněk Šámal. Foto: Sandra Kisić

Ředitel zpravodajství České televize Zdeněk Šámal. Foto: Sandra Kisić

Doplněno

Redakce zpravodajství České televize se štěpí. Po stížnosti na údajné cenzurní zásahy a favorizování některých politiků zejména od šéfredaktora Petra Mrzeny, kterou v pátek podalo 23 lidí v čele s moderátorkou Danielou Drtinovou a odborářem Adamem Komersem, zveřejnilo vedení ČT dnes odpoledne prohlášení 61 redaktorů, kteří šéfům vyjadřují důvěru a víru v důraz na „maximální objektivitu“. Text a své podpisy předtím doručili generálnímu řediteli ČT Petru Dvořákovi.

„Vyjadřujeme tímto důvěru ve vedení zpravodajství,“ píše se v textu a rukou je za tím dopsáno, že podepsaní takto podporují konkrétně ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala.

Mezi signatáři čerstvého dopisu je moderátor hlavních publicistických pořadů Václav Moravec, šéf domácí redakce Lukáš Dolanský, vedoucí zahraniční rubriky a Mrzenův zástupce Michal Kubal, šéfeditor denního kontinuálního vysílání František Lutonský či zahraniční zpravodajové Miroslav Karas, Martin Jonáš, Martin Řezníček, Jakub Szántó, David Miřejovský, Tomáš Etzler či Petr Zavadil.

Chvíli po zveřejnění seznamu signatářů i jejich podpisů zaslala tisková mluvčí Alžběta Plívová do redakcí další zprávu, která nepřímo tvrdí, že jména redaktorů podporujících šéfy zpravodajství zveřejnila omylem.

„Česká televize se omlouvá za zveřejnění celého dokumentu přiloženého v předchozí zprávě a žádá média, aby nebyla zmiňována jednotlivá jména těch, kteří se pod text připojili. Česká televize je obdržela pro interní potřebu jako vyjádření podpory vedení zpravodajství ČT,“ prohlásila mluvčí veřejnoprávní instituce. Může jít o trik, jak dodat konkrétními jmény, který je víc než stěžovatelů (o 38), váhu těm, co tvrdí opak.

Společným bagatelizujícím argumentem generálního ředitele ČT Petra Dvořáka a ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala totiž ráno bylo, že podnět od 23 kritiků je „anonymní stížností několika zaměstnanců ČT24″. Proti tomu v dnešním rozhovoru pro Médiář vystoupil předseda Rady ČT Milan Uhde. Ten údajně jako jediný z kontrolního orgánu ví, o koho kromě Drtinové a Komerse jde.

„To, že pouze dva z třiadvaceti jsou své jméno ochotni k textu připojit, podle mého názoru nesvědčí ani tak pro nestatečnost zbylých jednadvaceti, jako pro to, že v České televizi zřejmě vládne atmosféra obav z otevřeného jednání,“ řekl Uhde.

Kolem půl sedmé pak mluvčí Plívová zaslala další zprávu, prohlášení generálního ředitele Dvořáka. „Dnes odpoledne jsem obdržel výzvu na podporu vedení zpravodajství České televize podepsanou většinou redaktorů domácí, zahraniční i ekonomické rubriky. Je pro mne potvrzením, že situace není tak jednobarevná, jakou se zdála být dnes dopoledne. Nicméně ani tato skutečnost přirozeně nemění nic na mém rozhodnutí nechat důkladně prověřit všech dvanáct údajných pochybení vedení redakce zpravodajství vzniklých v průběhu letošního roku.“

Dopis 61 redaktorů vyjadřujících podporu vedení zpravodajství

Dopis 61 redaktorů vyjadřujících podporu vedení zpravodajství

Dopis 61 redaktorů vyjadřujících podporu vedení zpravodajství

Barmobra je Barbora, Vanka je Vanda, Kurčinská je Kručinská, Szászásová je Szászová atd.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr