Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) vybírá, kdo mu zajistí měření návštěvnosti internetu NetMonitor a reklamních útrat AdMonitoring. Vypsalo dvě výběrová řízení, obě na období let 2017 až 2020. Nabídky SPIR přijímá do 13. listopadu, výsledky mají být vyhlášení v únoru 2016. NetMonitor dosud zajišťuje agentura Gemius, AdMonitoring pak Nielsen Admosphere. Oběma končí smlouvy k 31. prosinci 2016.
SPIR zároveň mění člověka odpovědného právě za koordinaci svých stěžejních projektů NetMonitor a AdMonitoring. Novým koordinátorem výzkumných projektů je Peter Kokavec. Ten dosud řídil projekty v agenturách PPM Factum a STEM/Mark a dělal i analytika a konzultanta pilotních projektů ve státní správě. Ve SPIR nahradil Pavla Ševeru.
Druhou novou tváří SPIR je Tereza Tůmová, nastoupila na pozici PR manažerky. Má se starat mimo jiné o případnou krizovou komunikaci, uvedlo SPIR. Tým sdružení dál dotváří předsedkyně Kateřina Hrubešová a marketingová manažerka se starostí i o běh kanceláře Jitka Černá.