V hale C na pražské Balabence se v úterý na konferenci Retail in Detail mluvilo o inovacích v maloobchodě, viz Twitter. Jak se ovlivňuje restaurační byznys a retail, přiblížil pro náš Retailek Martin Dlouhý z Uga. Jaké inovace chystá prodejní portál Aukro, nám řekl jeho šéf Václav Liška.

Sexistické prasátečko dostaly nože a „spritz“

Brněnská neziskovka poosmé pranýřuje reklamy problematické z hlediska sexismu.

Nezisková organizace Nesehnutí poosmé vyhlásila výsledky ankety Sexistické prasátečko, která pranýřuje sexismus v reklamě. Odborná porota, v níž zasedli producentka Kamila Zlatušková či filmový kritik Kamil Fila, shledala letos jako nejproblematičtější kampaň na nože Pokorný Knives. Veřejnost vybrala reklamu olomouckého hudebního klubu Buddy’s. Problematické se zdály také kampaně festivalu Džemfest a erotického klubu Darling Cabaret. V nominacích se letos sešlo 88 reklam, kterým veřejnost rozdala přes 4.000 hlasů.

Výsledky ankety Sexistické prasátečko 2016

Podle veřejnosti

  1. Buddy’s
  2. PokornyKnives
  3. Džemfest

Podle odborné poroty

  1. PokornyKnives
  2. Darling Cabaret
  3. Džemfest

Reklama Pokorny Knives

Reklama Pokorny Knives: „Je to facka dobrému vkusu, která zachází do perverznosti nejhrubšího zrna. Nůž v ženském rozkroku s vyobrazením odřezaného masa přechází od perverznosti do sadismu,“ komentuje jeden z odborných porotců Pavel Horňák

 

Reklama Buddy's

Reklama Buddy’s. „Reklama je nejenom sexistická v tom ponižujícím slova smyslu, ale navíc ještě poškozovala výrobce alkoholu. Tomu se díky Sexistickému prasátečku podařilo dosáhnout stažení reklamy,“ uvádí za organizátorky soutěže Petra Havlíková z Nesehnutí

 

Reklama Džemfestu

Reklama Džemfestu: „Odborná porota považovala za problematické spojení těhotenství a špatného chování. Reklama odkazuje na to, že pokud žena otěhotní například na hudebním festivalu, je to produktem neuvážené zábavy a symbolicky je to její vina. Sexualita je tak redukována na něco, co přináší problémy – a to zejména ženám,“ uvažuje nad reklamou Kristýna Pešáková z organizace Nesehnutí

 

Reklama kabaretu Darling

Reklama kabaretu Darling: „Reklama snižuje důstojnost ženy tím nejhrubozrnějším způsobem. Selhala v principu, že i reklamu na erotický klub je možné vést s respektem a ohleduplně,“ prohlašuje Jitka Dvořáková, která je jednou z organizátorek slovenské obdoby anticeny Sexistické prasátečko s názvem Sexistický kix