Domovská stránka a prohlížeč nejnavštěvovanějšího českého webu Seznam.cz prošly redesignem. V plné verzi se představí letos v říjnu a jejich uvedení bude provázet i řada další produktových změn.
Na nové homepage se změnily reklamní formáty a především doručování obsahu. „Dosud o zařazení obsahu rozhodovala redakce. Teď převezme významnou část této práce automatika. Vyvinuli jsme systém, který automaticky doporučuje uživatelům obsah. Každý tak uvidí částečně individualizovanou homepage,“ řekl na dnešním setkání s novináři Pavel Zima, generální ředitel Seznamu.
O části obsahu ale bude nadále rozhodovat editor, aby byl zajištěn zpravodajský servis. V tuto chvíli jsou podle Zimy automaticky doporučovány dvě pozice z webů Novinky.cz a Super.cz.
Betaverzi nové podoby domovské stránky Seznam nasadil letos v březnu a dosud na ni podle Zimy přepnulo zhruba 35 % uživatelů. Do konce měsíce mají přepnout všichni - na přelomu září a října totiž Seznam starou homepage vypne. „Uživatelé se podle našeho výzkumu chovají na nové homepage stejně jako na té minulé, své návyky nezměnili,“ tvrdí Zima.
Uvedení redesignové podoby Seznamu podpoří také reklamní kampaň. Ta bude představovat sérii dvou až tří kratších spotů ukazujících, že aplikace je nejkratší cesta na Seznam. Kampaň se má odhalit koncem září.
Prohlížeč má novou verzi
V říjnu Seznam spustí i novou verzi 2.0 prohlížeče, který prošel faceliftem, integroval e-mail, synchronizovala se oblíbená slova a hesla a měl by být v nové verzi významně rychlejší. Klíčovou změnou by ale mělo být zlepšení orientace na firemních stránkách typu restaurace za pomoci ikonky „Krastyho“, psa, který je maskotem Seznamu. Ten dovede uživatele k informacím o kontaktech z serveru Firmy.cz.
Změny potkaly také služby pro e-shopy na webu Zboží.cz, kde se nově objevily produktové inzeráty. Ty vznikly spojením databáze produktů na Zboží.cz a informací, které k nim jednotliví internetoví obchodníci mají, s aukčním modelem a principy inzerce v Skliku. Služba se testuje ode dneška v 35 e-shopech, od poloviny října by měla být zpřístupněna všem. Na Zboží.cz se také objevila služba Asistent, pomáhající nakupujícím s orientací.
Hry.cz vede Bach z Levelu
Mezi další říjnové novinky se zařadí aktualizace offline verze Mapy.cz: nejdřív na Androidu a později na dalších platformách bude od října možné stáhnout všechny státy Evropy. Aplikace v offline módu zatím nebude umět hledání. Ve verzi Mapy.cz pro desktop spustí Seznam.cz turistickou mapu Evropy, i s cyklotrasami.
Novou koncepci zavádí i služba Hry.cz, která dostala personální posilu v podobě bývalého šéfredaktora Levelu Martina Bacha. „Protože roste význam mobilů, tabletů a herních konzolí, rozhodli jsme se jít tímto směrem - když uvedete platformu, doporučíme vám hru podle vaší představy. Jde o jakýsi srovnávač her, které provede profesionální redakce pod Bachovým vedením. V každé kategorii pro jednotlivé platformy najdete stovky her,“ řekl Zima.
Jako další novinku prezentoval ředitel Seznamu mobilní aplikaci na horoskopy Můj věštec.
Hledání ve videích ČT a Streamu
Seznam spustil i nové hledací služby, konkrétně vyhledávání ve videích, kde se chce výrazněji věnovat vyhledávání videí z archivů České televize a z internetové televize Stream.cz, a hledání v obrázcích: „Technologii jsme změnili v březnu a můžeme víc pracovat s upoutávkami.“ Fulltextové technologie doplní i rozpoznávání obrázků a pořizování výřezů obličejů z fotografií.
Přijde šedesát lidí
Kvůli uskutečněným či plánovaným změnám Seznam.cz spouští nábor zhruba šedesáti nových zaměstnanců, z toho pětatřiceti vývojářů, asi dvaceti lidí do reklamních systémů a zbytek představují například produktoví manažeři, návrháři. Podle Zimy počítá firma předběžně s tím, že tyto lidi najde do února roku 2016.