Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Seznam.cz koupil 51 % v Kupi.cz

Čerstvě fungující web s přehledem letáků a slev se má zaměřit víc na lokální obchod.

Michal Feix

Michal Feix v Tančící kuchyni v pražské Resslově ulici, kam dnes Seznam sezval novináře

Česká internetová jednička Seznam.cz ovládla pražskou firmu Kupi.cz retail, která provozuje internetový přehled akčních nabídek obchodníků Kupi.cz. Seznam ve firmě získal 51 %. Původními vlastníky byli David Kopčil a Martin Kadlčík, měli po 50 %. Firma Kupi.cz retail existuje od letošního dubna, jde ale o formální mezikrok v rámci převzetí Seznamem. Samotná služba funguje zhruba dva roky, ročně podle vyjádření Seznamu obrátí desítky milionů korun. Kopčil i Kadlčík, kteří dřív založili a později prodali agregátor SlevyDnes.cz, ve firmě zůstávají jako menšinoví spoluvlastníci.

„Rozšíříme portfolio o víc regionálních malých a středních obchodníků,“ řekl dnes novinářům k dalším plánům manažer Seznamu Michal Feix odpovědný za obchodní rozvoj. Obchodním manažerem služby je Tomáš Kapalín. Podle něj bude Kupi.cz nabízet adresnější distribuci informací o slevových nabídkách. Momentálně web navštíví 599.000 lidí měsíčně, 36.000 denně.

„Cílem spojení je vybudovat jedničku mezi srovnávači slev rychloobrátkového zboží v řetězcích a v dlouhodobém horizontu i klíčový rozcestník pro nákup potravin přes internet,“ oznámil Seznam už v únoru, kdy transakci avizoval.

Dnes dále oznámil, že si Seznam připoutal k bližší spolupráci brněnskou geodetickou firmu TopGis dosud jediného majitele Pavla Strašáka, koupí od něj 30 %. Seznam a TopGis budou nabízet nadstavbová data, vesměs získaná při sběru podkladů pro grátis přístupnou službu Mapy.cz. Obchodní zastoupení, tedy prodej služeb, zůstává na TopGisu.