Seznam.cz rozjel vlastní Seznam Zprávy ve videu

Česká internetová jednička buduje vlastní zpravodajskou značku s řadou lidí České televize.

Zuzana Hodková (za svodobna Luňáková) v novém studiu Seznam Zpráv

Zuzana Hodková (za svodobna Luňáková) v novém studiu Seznam Zpráv

Dnes nad ránem se na domovské stránce nejnavštěvovanějšího českého webu Seznam.cz objevily první výstupy z jeho nového zpravodajského servisu. Služba nese označení Seznam Zprávy a do její třicetičlenné redakce přešla řada lidí z České televize, také z Novy, z Českého rozhlasu, z Economie či Mafry.

Logo nového servisu Seznam Zprávy

Logo nového servisu Seznam Zprávy

Redakci jako šéfredaktor vede Jakub Unger, někdejší spoluzakladatel Aktuálně.cz, později také šéf regionů Mafry Andreje Babiše. „Nechceme dělat kopii agenturního zpravodajství. Nabídneme vlastní investigaci, originální pořady i výběr toho nejzajímavějšího nejen z politiky, byznysu či nejsledovanějších událostí,“ slibuje Unger.

Jakub Unger ukazuje nové studio a newsroom Seznamu

Jakub Unger ukazuje nové studio a newsroom Seznamu

„To, co dnes vidíte, je pouze začátek. Sázíme na video, rychlé aktuality, silné osobnosti a internetový přístup,“ prohlásil Pavel Zima, generální a obsahový ředitel společnosti Seznamu. Seznam Zprávy mají kombinovat přístupy, které jsou vlastní tištěným deníkům, online médiím i televiznímu vysílání. Česká internetová jednička zároveň chce jít po chování a pohybu lidí na internetu – ráno nabídne výhled a zprávy, které tradičně dodává tisk či rádio, během dne průběžně zprávy jako z internetu, večer televizní zprávy. Všechna videa zároveň doprovodí, respektive rozšíří text.

Nová služba tak staví na třech základních prvcích – proudu zpráv (krátký text či rychlé video v průběhu dne, některé dodají spolupracující redakce, například časopisů Forbes či Reportér), zpravodajských relacích (hlavní budou večerní komentované Zprávy na Seznamu, vysílané živě z pražského studia po 20. hodině) a autorských pořadech (redaktorů Seznamu i spolupracujících redakcí).

Chystané autorské pořady půjdou zprvu jednou či dvakrát týdně a zahrnují Šťastné pondělí Jindřicha Šídla (aktuální satirický pohled na politickou scénu, politický komentátor ve své show využije sociální sítě a zapojí fanoušky) či Interview Zuzany Hodkové (bude reagovat na aktuální témata či fenomény krátkými pětiminutovými rozhovory s „top osobnostmi“). Seznam Zprávy slibují i vlastní formát doku-reality, zpravodajského vyšetřování v reálném čase, jež chystá zástupce šéfredaktora Seznam Zpráv Jiří Kubík ve spolupráci se Sabinou Slonkovou z Neovlivní.cz (webu Ungerovy mediální firmy Dead Line Media) a týmem Víta Klusáka a Filipa Remundy.

Jindřich Šídlo natáčí svůj - doufá - legrační pořad

Jindřich Šídlo natáčí svůj – doufá – legrační pořad

V redakci Seznamu kromě zástupce šéfredaktora Kubíka a šéfreportéra Šídla (oba přišli z Economie) působí několik tváří známých hlavně z České televize – zmíněná reportérka ekonomiky Zuzana Hodková (za svobodna Luňáková), bývalý zahraniční zpravodaj z Německa Martin Jonáš či šéf ekonomického zpravodajství Jan Cizner, také Roman Pistorius, který na ČT před časem hlásil zprávy, poté pracoval jako vedoucí vydání ve zpravodajství televize Nova. Seznam Zprávy nabíraly také v Českém rozhlase (Jaroslav Gavenda), Mladé frontě Dnes (Karel Hrubeš) či Lidových novinách (Adam Junek).

Kdo vytváří Seznam Zprávy

Zdroj: Seznam Zprávy

Provoz zpravodajství bude Seznam financovat z videoreklamy a bannerů, kterou už firma začala prodávat. Podle Zimy je složité říci, kdy si projekt na sebe vydělá, ale připustil, že by to mohlo být do roka. „Když ten projekt bude soběstačný, což já jsem bytostně přesvědčený, že bude, tak to bude i v rámci firmy přijatelnější, protože to nebude nějaká elitní skupinka redaktorů, ale služba, která si na sebe vydělá,“ podotkl pro ČTK.