Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Dostál: silou SquareMedia bude logistika

Nová agentura Oldřicha Dostála má spojovat logistiku, kreativitu a elektronický obchod.

Oldřich Dostál

Oldřich Dostál. Foto: Martina Votrubová

Vlastní skladovací a logistická kapacita by měla být hlavní devizou nové kreativní agentury SquareMedia, kterou spouští bývalý šéf digitální divize McCann Prague a bývalý předseda digitální sekce Asociace komunikačních agentur Oldřich Dostál. Jeho agentura chce nabízet značkám kombinaci kreativity, logistiky a mediálního plánování. První realizované projekty hodlá představit během dvou až tří týdnů. Dostál to uvedl na dnešní tiskové konferenci.

„Agentura je postavena na čtyřech základních pilířích – strategie, logistika, kreativita a média,“ řekl Dostál. „Strategie nám umožní definovat taktiku, kreativita pak použít inovativní cesty komunikace na základě této taktiky. Logistika je věc, která nás odlišuje, protože můžeme klientům nabídnout plně automatizované řešení v oblasti balení, skladování a odesílání, je nám jedno, zda odesíláme jeden balíček nebo tisíc.“

Sklad má připraven díky spolupráce „s významným logistickým partnerem, který má mezinárodní přesah“. Distribuci zajišťují dopravci jako DPD, PPL a Česká pošta. „Základní řešení zahrnující tvorbu e-shopu, skladování, logistiku přes tyto dopravce i platební moduly jsme schopni postavit od jednoho do dvou měsíců a náklady začínají na 300.000 Kč,“ uvedl Dostál.

Agenturní tým začíná na šesti lidech a je složen z kreativce, mediálního plánovače, analytika, account manažera a ecomerce manažera. Jejich jména zatím ale Dostál neřekl: „Ještě dobíhají úvazky jednotlivců, proto bych jim nechtěl přitížit.“

Agentura chce cílit na inovativní klienty ze segmentů rychloobrátkového zboží, telekomunikací, financí, retailu a auto-moto, kteří už vlastní e-shopy nebo je chtějí spustit. Mezi klienty budou patřit i některé stávajcí digitální a kreativní agentury. „Kreativita, logistika a e-commerce fungují dohromady, umožňují personalizaci,“ uvedl Dostál.

Český trh e-commerce by měl podle něj v letošním roce atakovat hranici 100 miliard Kč a trend personalizace ve spojení s elektronickým obchodem považuje za momentálně jeden z největších v digitálním marketingu.