Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Sklizeno i My Food rozšíří své e-shopy s jídlem

Expanzi firmy My Food Market Petra Borkovce řídí bývalý manažer PayU Gabriel Kalapoš.

Spolumajitel finanční poradenské firmy Partners Petr Borkovec ohlašuje ofenzívu v prodeji kvalitních potravin přes internet. Borkovcova firma Brno Investment Group nedávno koupila 50 % v podniku obchodujícím s farmářskými výrobky Sklizeno, s pobočkami v Praze, v Rudné u Prahy, v Brně, Olomouci, ve Zlíně a v Bratislavě. Prostřednictvím dceřiné My Food Market pak Borkovec provozuje v Praze a Brně síť prodejen My Food. Obě značky mají kvalitní potraviny začít nabízet prostřednictvím webu s odběrem v místech, kde prodávají.

Gabriel Kalapoš

Gabriel Kalapoš

„Předpokládám, že ve správné době začneme stavět e-shopy okolo lokálních poboček Sklizena a My Food,“ uvedl nyní Gabriel Kalapoš, který online expanzi prodejce potravin dostal čerstvě na starost. Do Borkovcova My Food Marketu přichází Kalapoš, rodák ze slovenské Trnavy, po zkušenostech z Aukra a později se zakládáním české pobočky platebního portálu PayU. „Co se týká onlinu, má to být prodejní kanál, který zpřístupní zdravé jídlo všem lidem v dosahu logistiky,“ doplnil Kalapoš k plánům v novém působišti.

Kromě vlastního My Food Marketu a 50 % ve Sklizenu získal Borkovec čerstvě také 49 % v pražské firmě Vývar Brothers Jaroslava Váchy (ten drží 51 %), provozující službu Konečně vývar, a kupuje strážnickou firmu Zdravé stravování Lukáše Drlíka a Kateřiny Šimkové, nabízející krabičkovou dietu. Díky té si k prodeji přes internet zajišťuje distribuci. „S akvizicí společnosti Zdravé stravování jsme se dostali k rozvinuté logistické síti,“ podotkl Kalapoš k chystanému modelu rozvozů.

Internetový obchod prodejen My Food, plánuje Kalapoš, se má rozčlenit na sekce potravin pro různé druhy životního stylu a diet (paleo, vegan, bio, raw), nabízet české i světové delikatesy a lahůdky a také služby dodávek hotového jídla pro různé akce ve firemní i soukromé sféře (říkají tomu online catering a delivery).

Kalapoš tak přišel naplňovat Borkovcovu vizi obchodování s poctivým, kvalitním a zdravým jídlem pro co nejširší veřejnost. Do této vize Borkovec investoval údajně už přes 100 milionů Kč.