Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Skřivánek: deník je dnes jako leták supermarketu

Šéfredaktor E15 a Eura o roli denního tištěného vydávání informací mluvil na Internet Advertising Conference 2014.

Zleva Dalibor Balšínek (Echo24.cz), Michal Hanák (iDnes.cz), Veselin Vačkov (Lidové noviny) a Tomáš Skřivánek (E15, Euro)

Zleva Dalibor Balšínek (Echo24.cz), Michal Hanák (iDnes.cz), Veselin Vačkov (Lidové noviny) a Tomáš Skřivánek (E15)

Noviny, deníky dnes fungují podobně jako letáky maloobchodních řetězců. Mnohé už nejsou výdělečené, ale pomáhají k lidem dostat další služby či výrobky, za něž vydavatelství utrží víc. Na pražské Internet Advertising Conference to dnes řekl šéf společné redakce deníku E15 a týdeníku Euro Mladé fronty Tomáš Skřivánek. „Přirovnal bych to k letáku v supermarketu. Těm se vyplatí vytisknout grátis své letáky a rozdistribuovat je do schránek. Podobně je to s deníkem. Je letákem, kterým můžu promovat a prodávat své ostatní produkty,“ popsal svou zkušenost.

„Deník je základní produkt, na který můžete navěsit další produkty, které vydělávají – speciální magazíny, konference,“ přiblížil. Odpovídal na dotaz moderátora konference Martina Veselovského, který citoval člena představenstva Vltava-Labe-Press Jaromíra Skopalíka pro Médiář, totiž že deníky přestávají ekonomicky fungovat a jejich hospodaření lze udržet přinejlepším na černé nule.

„V obecné rovině má pan Skopalík pravdu,“ přitakal Skřivánek.

Míní, že přesto se deníky vyplatí dál držet při životě. „Jednotkový výnos z inzerce na papíře je pořád násobně vyšší než z inzerce na webu. Pořád by mi chybělo mnoho desítek milionů korun. Za první kvartál mám 10% narůst tržeb, ale udělám to na přílohách, na konferencích, ne na deníku. Jsem schopen stále zvyšovat tržby, ale potřebuju k tomu ten deník.“

Propojení redakcí tisku s redakcí internetovou v Mladé frontě podle Skřivánka pomohlo následně tomu, že si sesedly a společně začaly pracovat také redakce deníku E15 – ten podle Skřivánka dělá 15 lidí, editorů a autorů – a odborných časopisů. „Web je klíčový integrátor všech našich redakcí – Eura, E15, odborných měsíčníků. Integrovaný newsroom jsme vyřešili jako tenkrát v české redakci BBC, kde i moderátorské hvězdy musely občas i do směn. Tím dostáváme na internet obsah od svých předních redaktorů. Jednou za čas na ně přijde řada, musejí vytvářet původní obsah pro internet,“ popsal Tomáš Skřivánek.