Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Skupina Young & Rubicam přebírá agenturu JWT

Young & Rubicam se chystá nakopnout byznys agentury JWT. „Provést rekick,“ jak Médiáři řekl šéf skupiny v Česku Svatopluk Jírů.

Svatopluk Jírů

Svatopluk Jírů

Tuzemská pobočka agentury JWT přejde pod skupinu Young & Rubicam, v rámci nadnárodního koncernu tak nebude reportovat JWT do Vídně, ale právě do českého ústředí Youngů. Médiáři to řekl šéf skupiny Young & Rubicam Svatopluk Jírů. Má jít o byznysové převzetí, JWT Praha bude mít přímější přístup k nástrojům a know-how skupiny v Česku.

„Značka agentury i její právní subjektivita zůstane zachována. Pomáháme jim v těžkých dobách, aby se jim dařilo líp,“ prohlásil Jírů. „Jestli nastanou změny, budou to změny procesní, možná i personální, ale ty budou minoritní,“ uvedl také. Tým agentury nyní podle Jírů čítá 12 lidí, z toho dva posty jsou vedoucí, manažerské.

Skupinu Young & Rubicam tak bude v Česku tvořit celkem šest firem. Kromě stejnojmenné agentury Young & Rubicam to jsou Labstore, Sudler & Hennessey zaměřená na marketingový servis pro farmaceutické a zdravotnické firmy, Red Fuse a nejnověji právě JWT.

Jírů přitom poukazuje, že skladbou klientů si jednotlivé agentury konkurovat nebudou – portfolia stávajících částí skupiny a přistupující JWT jsou spíše komplementární. Young & Rubicam dělá pro banky, pivovary či třeba plynařskou RWE, mezi klienty JWT patří výrobci cukrovinek (Nestlé, Mondelez), automobilka Mazda, zdravotnický Bayer nebo petrolejářský Shell.