Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Skylink i CS Link zvýší měsíční poplatek na 55 Kč

Od září 2012 se platilo 29 Kč za měsíc, loni už 33 Kč, teď od dubna to bude skoro dvojnásob.

Za příjem programů přes satelitní platformy Skylink a CS Link se od 1. dubna 2015 bude platit 55 Kč, namísto dosavadních 33 Kč platných od loňského února, respektive 29 Kč, které provozovatel obou platforem za tv. servisní poplatek vyžaduje od září 2012.

Jak Médiáři řekl Marek Němec z agentury Pram, která zastupuje satelitní firmu M7 Group z Lucemburska, důvodem téměř dvojnásobného zdražení jsou „zvýšené náklady na provoz platformy“. Konkrétně mluvil o prodloužení provozní doby zákaznické linky, která je k dispozici déle do večera a také o víkendech, nebo o tom, že zákazníci si mohou změny nastavovat sami přes internet. Později písemně dodal: „Hlavním důvodem jsou vyšší náklady na zajišťování příjmu rostoucího počtu programů, jejich distribuci ve vyšší obrazové kvalitě a rozšíření péče o zákazníky.“

„Od zavedení servisního poplatku k 1. září 2012 byl balíček Digital / Digital HD rozšířen celkem o 16 nových programů (ČT 2 HD, Nova Cinema HD, Fanda HD, Prima Cool HD, Joj HD, Joj Plus HD, Dajto HD, Retro, Rebel, Prima Zoom, Telka, Smíchov, Wau, Pohoda – Relax, ČT :D, ČT art). Protože se rychle zvyšuje počet domácností, které jsou vybaveny HD televizory, snažíme se zpřístupnit obraz ve vysokém rozlišení (HD) všem svým zákazníkům. V neposlední řadě došlo k prodloužení provozní doby a rozšíření kapacity Zákaznického servisu, který je nyní k dispozici v pracovní dny od 8.00 do 20.00 a o víkendech od 8.00 do 18.00,“ uvedl doslova zástupce M7 Group.

Ještě před zavedením „servisního poplatku“ před třemi lety si na něj začala stěžovat řada lidí regulátorovi trhu, Českému telekomunikačnímu úřadu. Satelitní služby totiž lákaly zákazníky na to, že základní nabídka je zdarma, že stačí jen jednorázové náklady na pořízení přijímače a dekódovací karty. Úřad pak seznal, že nabízení služeb Gratis a Free, které pak byly zpoplatněny, je klamavou obchodní praktikou a potrestal provozovatele pokutou 5 milionů Kč.

Platit dopředu je dražší

Provozovatel Skylinku a CS Linku chce mít výběr co nejjednodušší. Zaplatit servisní poplatek na celý rok nebo na dva roky dopředu proto bude o poznání nevýhodnější, než nechat si jej strhávat měsíčně. Přes SIPO nebo inkaso z účtu přijde „servisní poplatek“ na 55 Kč, při roční platbě (935 Kč) to vychází skoro 78 Kč za měsíc, při platbě na dva roky (1.485 Kč) téměř 62 Kč.

Na Slovensku se platí 2 eura měsíčně, respektive 34 eur za rok nebo 54 eur za dva roky.

„Pro karty s předplaceným servisním poplatkem nebo některým z programových balíčků Skylink na období delší než do 1. dubna 2015 budou nové podmínky účinné až k poslednímu dni předplaceného období. I nadále platí, že servisní poplatek je již zahrnut v ceně všech placených balíčků z nabídky Skylink, pro jejich předplatitele se tedy nic nemění,“ uvádí M7 Group.