Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Skype používá polovina lidí na českém internetu

Tuzemský zastupitel Skypu Tiscali Media se prohlašuje dvojkou na českém internetu, bez Skypu je oficiálně sedmý.

Skype. Foto: Profimedia.cz

Oficiální měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor poprvé vydalo čísla o tuzemském fungování platformy Skype. Aplikace pro videohovory přes internet za srpen registrovala 3,2 uživatelů měsíčně, respektive 1,4 milionu denně. Její dosah činí 48 % uživatelů internetu v Česku.

„Máme už před sebou jen jediného konkurenta, co se týká zásahu, a to je Seznam. Jsme dvojka na českém trhu,“ říká dnes Tiscali Media, která Skype obchodně zastupuje, obchodním partnerům, zaznělo to na dnešní pracovní snídani převážně se zástupci mediálních agentur. Tiscali přitom ovšem vychází z dat tzv. Softwarového panelu, nikoli metodicky očištěných finálních dat.

Z toho také bere další údaje – že Skype měsíčně zobrazí 260 milionů stránek vždy jen s jedním reklamním formátem a že skupina Tiscali celkem oslovuje 4,5 milionu uživatelů měsíčně – má přitom jít o průnik dvou údajů ze dvou metodicky rozdílných zdrojů, konkrétně 3,3 milionu uživatelů webů Tiscali Media (včetně webů zastupovaných dceřinou Arbomedia) a 3,2 milionu uživatelů Skypu.

Podle oficiálního výstupu NetMonitoru za srpen byla Tiscali Media mezi tuzemskými online provozovateli sedmá, se zmíněnými 3,3 milionu uživatelů. Před ním jsou Seznam.cz s 6,6 milionu, Mafra s 4,8 milionu, AdActive s 3,9 milionu, ImpressionMedia s 3,8, Economia s 3,7 milionu a Allegro AdMarket s 3,3 milionu.

Sám provozovatel NetMonitoru upozorňuje, že metodika výpočtu reálných uživatelů pro modul aplikací je založena na extrapolaci ze strany Softwarového panelu a nikoli pomocí sběru dat ze skriptů.

„Data z modulu aplikací lze veřejně prezentovat pouze samostatně, nikoli v jednom žebříčku s dalšími měřenými médii v NetMonitoru. U klientských prezentací porovnávajících data z měření klasické návštěvnosti a aplikací je třeba uvést vysvětlení, že jde o analýzu ze dvou modulů za použití srovnatelné, nikoli identické metodiky,“ zdůrazňuje Sdružení pro internetový rozvoj, které výsledky vydává.