V hale C na pražské Balabence se v úterý na konferenci Retail in Detail mluvilo o inovacích v maloobchodě, viz Twitter. Jak se ovlivňuje restaurační byznys a retail, přiblížil pro náš Retailek Martin Dlouhý z Uga. Jaké inovace chystá prodejní portál Aukro, nám řekl jeho šéf Václav Liška.

Sledování mince Padejede.cz je kampaň za příspěvky charitě

Za kampaní stojí reklamní textař Libor Oubrecht.

Libor Oubrecht přesvědčuje, aby lidi dávali víc na charitu a víc jí věřili

Libor Oubrecht přesvědčuje, aby lidi dávali víc na charitu a víc jí věřili

Putování padesátikoruny po Česku, které v minulých týdnech zaujalo část veřejnosti i řadu médií, je reklamním projektem, který chce upozornit na to a zvrátit, že lidi dávají čím dál míň peněz charitativním organizacím a čím dál míň věří, že se s takovými penězi nakládá účelně.

Za projektem Padejede.cz stojí reklamní textař a kreativec Libor Oubrecht, jenž prošel agenturami Lowe, Mark BBDO, Publicis či JWT. Kampaň podle něj zasáhla přes milion lidí, nestála víc než 10.000 Kč a nepodílela se na ní žádná agentura ani organizace.

Kampaň měla dvě fáze. První představila minci údajně se zabudovaným GPS přijímačem, tu tvůrci vypustili do oběhu a sledovali skrytou kamerou a přes web její putování reálným světem. Druhá od 7. února nabádá lidi, aby poslali jakékoli charitě 50 Kč a dary zaznamenává na mapu na webu a zpravuje o nich na Facebooku, kde to sleduje přes 14.000 lidí.

Reakce