Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Sledovanost televize má dál měřit Mediaresearch, jediná Nova nesouhlasila

Nova momentálně nemá žádného zástupce v komisi. Vedení televize zatím veřejně neřeklo proč.

Tuzemské televize a komunikační agentury si vybraly, kdo jim bude v dalších pěti letech dodávat klíčová data z elektronického měření sledovanosti pořadů, nezbytná pro trh s reklamou.

Vítězem veřejné zakázky na léta 2013 až 2017 v hodnotě 300 milionů Kč doporučila hodnotící komise Asociace televizních organizací (ATO) dosavadního realizátora měření, společnost Mediaresearch. ATO to oznámila dnes večer.

Na doporučení hodnotící komise, v čele s šéfkou výzkumu České televize Kristinou Taberyovou, ji akceptovaly Česká televize, FTV Prima a Asociace komunikačních agentur.

„Jako předsedkyně hodnotící komise bych ráda poděkovala všem členům komise, kteří s velkým osobním i profesionálním nasazením a díky zásadovému a nekompromisnímu jednání dovedli činnost hodnotící komise do úspěšného konce,“ uvedla v tiskové zprávě předsedkyně komise Taberyová.

Jako jediný ze čtyř řádných členů ATO finální výběr neodsouhlasila televize Nova, respektive její provozovatel CET 21. „Počkáme si na písemné vyhodnocení tendru hodnotící komise a budeme jednat podle našich práv,“ řekl Médiáři PR manažer Novy Vladimír Mužík.

Lidi Novy dnes ani hlasovat nemohli. Zástupce Novy Václav Prejzek totiž na členství v hodnotící komisi v pátek rezignoval, tentýž den též Nova podle Marketing & Media s okamžitou platností rozvázala pracovní poměr s šéfkou výzkumu Renatou Týmovou, druhé zástupkyně CET 21 v hodnotící komisi; ta předtím rezignovat z komise odmítla.

Nova jen v pátek večer prostřednictvím tiskové zprávy neurčitě pohrozila, že pokud tendr neproběhne „přísně v souladu se zadávací dokumentací a platnými právními předpisy“, napadne jeho výsledky.

O stamilionovou zakázku měly zájem čtyři firmy, GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic nebyly připuštěny z formálních důvodů, kvůli údajně neúplným přihláškám. „AC Nielsen přitom do tendru vstoupil až v dodatečně prodloužené lhůtě,“ poznamenává Marketing & Media, podle listu byla AC Nielsen favoritem Novy.

Dnes poraženým finalistou byla firma TNS AISA.