Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Sledujfotbal.cz zpoplatňuje texty o Spartě a Slavii

Nový sportovní web chce produkovat placený obsah na měsíční bázi.

Fotbal, ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz

Fotbal, ilustrační foto. Foto: Profimedia.cz

Firma TVV Danuše Macourkové začala produkovat web Sledujfotbal.cz, zaměřený na dva nejvýraznější fotbalové kluby české metropole, Spartu a Slavii. Šéfredaktorem webu je Jiří Frydlewicz. Prvotním cílem nového média není být kritický, snahou je vytvořit lifestylový časopis, vysvětluje.

Ten přitom hodlá zpoplatnit. „Nechceme žít z reklamy, to bychom opustili seriózní obsah,“ předeslal. Měsíčně budou vybírat 39 Kč (při ročním předplatném to vyjde na 33 Kč).

„Zpočátku chceme vydávat měsíčník, to znamená, že jednou měsíčně dojde k velké aktualizaci webu. Články tedy vydáme v jeden konkrétní den. Čtenář bude moci buď číst články v rámci jednoho měsíčního čísla, nebo jít rovnou na svůj preferovaný klub, kde uvidí články jak ze současného, tak z minulých čísel,“ přiblížil Frydlewicz na dotaz Médiáře.

„PDF formát vydávat nechceme, myslíme si, že webová forma, která je plně responzivní, je ideální jak PC, tablety i smartphony,“ podotkl. Vyjma komiksu čtenář nedostává žádný grafický doprovod, jen texty. „Chceme hlavně přinášet informace, zajímavosti v podobě textu a ne fotek, kterých jsou všude kvanta. Proto je ideální online verze. Náklady na redakci, systém, editory a korektory dosahují již samy o sobě velkých částek. Náklady na tisk a distribuci už bychom si nemohli dovolit,“ analyzuje šéfredaktor.

Proč se tvůrci nového webu rozhodli „přinášet objektivní a seriozní informace o pražských ‚S‘ a českém fotbale obecně“, jak tvrdí na webu? „V českých denících je pražským ‚S‘ věnováno v podstatě jen předzápasové a pozápasové info, rozhovor s trenérem a hvězdou utkání. Pak se ještě často o klubech dozvídáme hodně informací, když se nedaří a je potřeba kluby rozcupovat. Další informace ale chybí,“ argumentuje Frydlewicz.

Jeho tým tvoří pět redaktorů, jeden editor a jeden grafik. „Jedná se o osoby, které buď žurnalistiku studují, nebo již píší v jiných redakcích. Společným jmenovatelem je zájem o fotbal, konkrétně o pražská ‚S‘,“ doplnil šéfredaktor.