Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Slevomat chce rozjet rezervace na konkrétní časy

Místo dosavadní poukázky na služby plánuje slevový server zjednodušit a zrychlit objednávání na konkrétní dobu. Novince říká Tady a teď.

Michal Bilka na prvním setkání vývojářů AppParade Meet v březnu 2015. Foto: Martin Mašín

Michal Bilka na prvním setkání vývojářů AppParade Meet v březnu 2015. Foto: Martin Mašín

Slevomat, přední tuzemský server hromadného nakupování, hodlá uvést novou funkci nazvanou Tady a teď. Ta má firmám i živnostníkům umožnit nabízet služby rovnou na konkrétní termín, ne jako dosud jen ve formě poukázky, kterou zákazník může uplatnit až poté, co se po jejím zakoupení dohodne na termínu využití přímo s provozovatelem služby. Na prvním odborném setkání vývojářů mobilních aplikací AppParade Meet, pořádaném začátkem března Médiářem, to řekl Michal Bilka, vedoucí vývojářského týmu Slevomatu.

Zároveň by se největší slevový tuzemský portál měl více posunout směrem k mobilům (a tabletům), nejběžnějším komunikačním prostředkům současnosti. Jedná se o trend, který potvrzují statistiky. „Z mobilů a tabletů na Slevomat v únoru přišla pětina celkových návštěv, konkrétně 20 %,“ řekl Bilka a doplnil, že prostřednictvím mobilních přístrojů Slevomat minulý měsíc zrealizoval 17 % svého obratu. Firma předpokládá, že toto číslo poroste, a proto chce své internetové prostředí zefektivnit právě pro použití v mobilech. 

Cílem přitom je zjednodušit akceptaci poukázek na straně provozovatelů. V praxi to znamená podstatně změnit přístup. Momentálně to zpravidla funguje tak, že v provozovnách vyžadují vytištěný voucher, který se následně zpracovává zadáním do počítače. Nová služba naopak předpokládá provoz v reálném čase, rezervovaná místa a časy je totiž nutné zadat hned, aby se později nekřížily.

Cesta povede přes QR kódy

Ani v Česku nejsou neznámé technologie NFC či iBeacon, Slevomat přesto sahá po QR kódech, technologii jednodušší a starší. „Budeme jeden z lídrů, kteří tady budou nové technologie zkoušet a tlačit, ale momentálně se musíme přizpůsobit možnostem partnerů,“ uvedl Bilka. Proč? „QR kódy jsou jediný prostředek, kteří jsou naši partneři zatím schopni bez velkých komplikací všude akceptovat. Hlavní překážkou využití NFC či iBeacon je totiž technologická vybavenost provozoven.“ 

Mnohdy jde také o to změnit uvažování lidí. Častou překážkou je totiž i neochota personálu zohledňovat online objednávky (argumentují třeba, že „přece nebudou pořád kontrolovat e-mail“). QR kódy, které umožňují automatické předvyplnění zadaných údajů do příslušných kolonek, tak mají co nejvíc zkrátit čas přenosu z voucheru do rezervačního systému.

Nabídky v okolí bude hlásit aplikace

V průběhu dubna Slevomat představí aktualizaci stávající aplikace, která bude zobrazovat slevy v okolí, kudy se majitel mobilu zrovna pohybuje. Vychází z toho, že denně Slevomat nabízí tisícovku nabídek, což není v možnostech každého procházet. Nabídky tak mají přijít naopak takříkajíc samy za lidmi, přes mobil.

V aplikaci nyní tým Slevomatu řeší nastavení citlivosti oznámení. Zaprvé jak citlivá na vzdálenost aplikace má být, v základu se pracuje s hlášením nabídek 100 metrů a blíž. Zadruhé jde o možnost nastavit si kategorii nabídek, které se mají hlásit. Zatřetí kolikrát se má notifikace zobrazovat, aby to uživatele neotravovalo, když nějakým místem projíždí častěji, opakovaně – defaultně je nastaveno jednou. Poslední volbou je počet zobrazení notifikací za den, zde bude defaultně nastaveno zobrazení tří. Nastavení citlivosti si budou moci uživatelé přizpůsobit.

Víc než miliardové tržby

Slevomat, přední český server hromadného nakupování založený v roce 2010 Tomášem Čuprem, v roce 2014 dosáhl tržeb 1,2 miliardy Kč. Pro Slevomat pracuje 180 lidí a momentálně má registrováno 1,3 milionu zákazníků.