Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Smlouvy Prahy s Rencarem řeší kriminálka

Dopravní podnik chce vypovědět smlouvu s provozovatelem reklamy v jeho prostorách jako nevýhodnou. Podklady předal kriminální policii.

  • ČTK
  • 08. 01. 2016 15:05

Kriminální policie se zabývá smlouvami pražského dopravního podniku s reklamními agenturami Rencar a EuroAWK, o provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Od vedení tohoto podniku si proto vyžádala veškeré materiály týkající se těchto smluvních vztahů. Agentuře ČTK to sdělil mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

O úpravu údajně nevýhodné smlouvy s Rencarem dopravní podnik dlouhodobě usiluje. Jeho ředitel Jaroslav Ďuriš loni nevyloučil ani její výpověď. Od té doby ale jednání údajně nepokročila. „Dopravní podnik předpokládá, že v tomto roce by měla proběhnout zásadní jednání o další vzájemné spolupráci se společností Rencar,“ uvedl dnes mluvčí. „Touto problematikou se bude představenstvo zabývat na dalším jednání,“ doplnil. Podle informací ČTK se představenstvo sejde v pondělí. 

Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech Česka, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.

Firmě EuroAWK, která je v oblasti CLV nosičů konkurencí JCDecaux, vypověděl dopravní podnik smlouvu na světelné vitríny v metru už v roce v roce 2013. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu. Soud bude podle Štábla o případu rozhodovat příští týden.

Dohoda mezi Rencarem a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak podle ČTK ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně. Tatáž firma navíc před časem získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v Česku. Zaměstnává více než 10.000 lidí.