Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Soud prohlásil konkurz na majetek provozovatele televize Public

Firma TotalPress v insolvenčním návrhu vyčíslila své celkové závazky na 134 milionů korun.

Městský soud v Praze prohlásil konkurz na majetek společnosti TotalPress, která v Česku provozovala televizi Public TV. Informaci získala ČTK z insolvenčního rejstříku. Soukromá stanice Public TV se satelitní licencí ukončila provoz na přelomu května a června krátce poté, co společnost TotalPress v dubnu sama na sebe podala návrh na zahájení insolvenčního řízení a prohlášení konkurzu.

Firma TotalPress v insolvenčním návrhu vyčíslila své celkové závazky na 134 milionů korun. Přibližně polovina z této částky vznikla kvůli tomu, že TotalPress neplatil společnosti Czech Digital Group (CDG) za celoplošné šíření signálu televize Public TV. Kvůli nedostatečným příjmům si firma musela také na svůj chod obstarávat finanční prostředky formou půjček, které obnášely zhruba 45 milionů korun.

Soud konkurz prohlásil k 13. červnu. Věřitelé mají 30 dní na přihlášení pohledávek. Přezkumné řízení má proběhnout 28. července.

Mezi už přihlášenými pohledávkami je 64,4 milionu od firmy GMF (převzala od CDG dluh za šíření signálu v pozemní digitální síti), 2,4 milionu od STES (za televizní práva k přenosům z 2. fotbalové ligy a k některým pohárům ČMFS), 1,9 milionu od Czech DiVision (šíření signálu v digitálním satelitní síti), 0,6 milionu od autorského správce Intergram a půjčky 4 milionu od společnosti Palác Fénix a 2 miliony od Strojexportu.

STES, Strojexport i Palác Fénix přitom patří do působnosti podnikatele Luďka Vinše, jemuž Public TV patří.

Vedení televize v čele s výkonnou ředitelkou Renatou Peškovou svalilo vinu za ekonomický neúspěch projektu i na „nepřístupnost“ mediálních agentur zprostředkovávajících reklamu.

Public TV začala vysílat na začátku července 2007, zpočátku jako „soukromá televize veřejné služby“ pod vedením Jana Víta. Po necelém roce pod taktovkou Peškové změnila zaměření na životní styl, nabízela vlastní tematické magazíny, dokumenty, zpravodajské bloky z regionů, pořady o cestování, publicistiku, debatní pořady, reality-show a talkshow.