Na Kavčích horách proběhla výroční konference Digimedia, viz program v PDF a přenos na ČT24.

Soukupova Empresa uvede týdeník Faktor S

„Agresivní zpravodajsko-ekonomický magazín“ v nákladu 30.000 výtisků se zaměří na větší města. Jeho šéfredaktorem bude Ondřej Fér.

Náhled titulní strany týdeníku Faktor S

Náhled titulní strany týdeníku Faktor S

Vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa, čerstvě s čínskou majetkovou účastí, uvede na trh nový tištěný týdeník Faktor S. Stane se tak ve čtvrtek 25. února. „Na tuzemském časopiseckém trhu chybí agresivní zpravodajsko-ekonomický magazín,“ představuje nový titul Soukup. Náklad nového týdeníku bude činit 30.000 kusů, výtisk se má prodávat za 29 Kč, titul cílí na kupující ve větších městech. Inzerci prodává Media Master, za celostranu chce 220.000 Kč.

Titulní strana prvního vydání týdeníku Faktor S

Titulní strana prvního vydání týdeníku Faktor S

Tradičními ekonomickými týdeníky na českém trhu jsou Ekonom (vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly) a Euro (Mladá fronta Františka Savova). Faktor S jim bude konkurovat mimo jiné cenou, existující tituly jsou výrazně dražší – Ekonom se prodává za 49 Kč, Euro za 48 Kč. Oba tituly stojí na předplatném, abonentům posílají každý přes 8.000 výtisků. Na stáncích se jich prodává kolem 1.500 kusů. Ekonom celkem prodává přes 12.000 kopií, Euro distribuje něco přes 17.000.

Faktor S slibuje „nadhled a ochotu provokovat, pracovat s ironií a psát pravdivě o lidech, o nichž ostatní média mlčí“. Aktuální dění chce komentovat „s notnou dávkou ironie“. „Bude se věnovat nejen osobnostem miliardářů, ale i jejich životnímu stylu a tomu, co ovlivňuje jejich manažerské rozhodování a chování,“ uvádí Empresa. Ptali jsme se také, co znamená S v názvu: „Nic, necháváme na čtenářích, co si pod S představí.“

Ondřej Fér

Ondřej Fér

Šéfredaktorem nového týdeníku Faktor S je Ondřej Fér, přestoupil z pozice editora Týdne. Právě zdroje zpravodajského týdeníku téhož vydavatele chce Faktor S využívat. Fér v minulosti působil i v internetovém Ekonomickém deníku. V redakčním týmu bude mimo jiné Markéta Lukášková, někdejší vedoucí webu Reflex.cz.

O novém titulu Soukup zprvu jednal s Miroslavem Motejlkem z Motejlek.com, aktuální zpráva Empresy se ale o něm v souvislosti s novým titulem nezmiňuje a podnik to odmítá dál komentovat. Motejlek naopak v prosinci avizoval, že s Echem Dalibora Balšínka „udělal deal, který od ledna změní poměry“. Půjde o mediální projekt, ale jaký, to budou prý moci říci až v polovině ledna, sdělili tehdy. „Ekonomický týdeník to ale nebude,“ napsal v prosinci Balšínek.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr