Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Špachta s Kohoutem rozjíždí agenturu pro HbbTV

Leoš Špachta opouští agenturu Media Factory, kterou spoluzakládal, řídil její digitální divizi.

Leoš Špachta

Leoš Špachta

Z agentury Media Factory Czech Republic odešel po dvanácti letech jeden z jejích zakládajících společníků Leoš Špachta. V Media Factory zastával dlouhodobě pozici obchodního ředitele, následně do roku 2015 agenturu řídil, od prosince 2015 pak působil jako managing director digitální divize Digital Vision. Majetkový podíl v agentuře kupují zbývající společníci Roman Dušek a Libor Olexa.

Špachta nyní plánuje rozjet digitální agenturu specializovanou na reklamní formáty a aplikace v HbbTV, hybridní technologii kombinující televizi s interaktivními možnostmi internetu. Agentura se jmenuje Next Digital, vznikla v září, sídlí v Praze. Špachta je jejím jediným jednatelem, nicméně polovičním vlastníkem je Pavel Kohout. Ten byl donedávna šéfem nových médií v České televizi. „Jeho role je strategický rozvoj nabídky služeb a moje role je obchod. Celkem je nás ve startupu agentury angažováno pět,“ přiblížil Médiáři Špachta.

Pavel Kohout. Foto: Vojta Herout

Pavel Kohout letos na debatě pořádané Médiářem. Foto: Vojta Herout

Technologii HbbTV začínají pro distribuci pořadů i pro reklamu používat jak klasičtí vysílatelé ČT, Prima či Óčko, tak třeba hlavní hráč českého internetu Seznam.cz. Agenturu zaměřenou na HbbTV, podobně jako je vznikající Next Digital, založil také Lukáš Hniličkanazval ji Hybrid Company.