Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Spoluinvestorem Zikova Yemoboxu se stal Casper

Nová vývojářská firma spustila venkovní kampaň na chystanou „multiaplikaci“. Testovacím městem projektu à la Foursquare budou Prachatice, odkud pochází zakladatel Adolf Zika.

Kampaň Yemoboxu se rozběhla mimo jiné v pražském metru

Kampaň Yemoboxu se rozběhla mimo jiné v pražském metru

Druhým největším investorem vývojářské společnosti Yemobox, kterou založil fotograf a producent Adolf Zika, se stala inkasní a poradenská společnost Casper Consulting podnikatele Davida Štekla. Většinový podíl drží v Yemoboxu nadále Zika a jeho manželka – podle aktuálních údajů z veřejného obchodního rejstříku mají přímo, či zprostředkovaně přes ZZ Holding 85 %, Casper vlastní zbylou část, ale jeho podíl by se měl v nejbližších dnech navýšit. Médiáři to řekl Adolf Zika. Firmu Yemobox představil Médiáři letos v srpnu, kdy její vedoucí tým tvořili kromě Ziky samotného ještě textař Oto Klempíř jako její marketingový ředitel a designér Petr Knobloch jako ředitel výkonný. V současnosti zastává Zika i funkci výkonného ředitele, Knobloch z projektu dobrovolně odešel. 

Kampaň už běží

Yemobox už spustil v Praze, v Brně a v Ostravě venkovní kampaň. Začátkem října se v těchto městech objevily billboardy a další reklamní plochy s ypsilonem v zelené ploše, v druhé půli října je doplnil nápis Zapomeň na mě.

Nejdřív se objevilo písmeno Y v zelené ploše tvaru krabičky

Nejdřív se objevilo písmeno Y v zelené ploše tvaru krabičky

 

Následoval nápis Zapomeň na mě

Následoval nápis Zapomeň na mě

Teaserová kampaň propaguje „multiaplikaci“ Yemobox, kterou připravuje stejnojmenná firma. Kampaň v ceně několika set tisíc korun zahrnuje dohromady přes tisícovku ploch. Kromě rámečků v pražském metru a billboardů ve výše zmíněných třech městech a kolem dálnice D1 k nim patří i výlepové vývěsky v dalších českých městech a obcích. Zikova firma zajišťuje celou kampaň vlastními prostředky.

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

 

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

 

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

 

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Aplikace pro první signální soustavu

Nová „multiaplikace“, jejíž ostrý start zatím Yemobox neodtajnil, zahrnuje podle Ziky devět oborů lidské činnosti, pokrývajících převážnou část každodenního života. Jde o obory služby, rodina, bazar, zábava, podniky, informace, hotel, práce a reality, dále strukturované do 142 kategorií. Uživatel, vyhledávající jakoukoli informaci v některém z těchto oborů, by měl intuitivně bez znalosti aplikačního prostředí za pomoci jednoduché piktogramové grafiky zjistit, jak to vypadá s nabídkou v jeho okolí nebo v místě, které si zvolí. „Základní myšlenkou projektu je první signální soustava a vizuální paměť, čili pravá hemisféra. Proto volíme maximální jednoduchost,“ tvrdí Zika.

Projekt funguje zjednodušeně řečeno tak, že se na mapě, tvořící základ multiaplikace, se objevují krabičky-„yemoboxy“ s nabídkou z výše uvedených oborů, přičemž každá krabička obsahuje „rodný list“ dané služby či provozovny, na kterém mohou její majitelé uvést další informace. Mohou také „rozsvícením“ krabičky informovat o tom, kdy je právě otevřeno nebo kdy je aktuální nějaká nabídka. Aby krabičky mapu úplně nezahltily, je podle Ziky projektována jako panoramatická a pohyblivá, aby se dal vždy najít úhel, ve kterém je přehledná.

A pro lidi s nižším příjmem

Testovacím městem by měly být Prachatice, odkud Zika pochází. Zde se mohou místní podnikatelé hlásit zdarma. „Stavíme projekt na míru lidem s příjmy do pětadvaceti tisíc korun,“ říká Zika. Aplikace má proto běžet nejen v mobilních telefonech a tabletech, ale i ve stolních počítačích, jimž dávají zvlášť podnikatelé z menších měst zatím přednost. V ostrém provozu zaplatí podnikatelé, kteří mají zájem vystavit v aplikaci svou „krabičku“, 50 Kč týdně.

Podle Ziky má aplikace potenciál oslovit stovky tisíc lidí, kteří s aplikacemi jinak nepřicházejí do kontaktu. K tomu, aby se o ní dozvěděli, má přispět další připravovaná vlna kampaně. Zakladatel Yemoboxu má prý navíc rozjednánu spolupráci s dalšími partnery, kteří by využili aplikaci jako další nástroj pro šíření svých katalogů a současně na ni upozornili ve své komunikaci.