Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Spoluinvestorem Zikova Yemoboxu se stal Casper

Nová vývojářská firma spustila venkovní kampaň na chystanou „multiaplikaci“. Testovacím městem projektu à la Foursquare budou Prachatice, odkud pochází zakladatel Adolf Zika.

Kampaň Yemoboxu se rozběhla mimo jiné v pražském metru

Kampaň Yemoboxu se rozběhla mimo jiné v pražském metru

Druhým největším investorem vývojářské společnosti Yemobox, kterou založil fotograf a producent Adolf Zika, se stala inkasní a poradenská společnost Casper Consulting podnikatele Davida Štekla. Většinový podíl drží v Yemoboxu nadále Zika a jeho manželka – podle aktuálních údajů z veřejného obchodního rejstříku mají přímo, či zprostředkovaně přes ZZ Holding 85 %, Casper vlastní zbylou část, ale jeho podíl by se měl v nejbližších dnech navýšit. Médiáři to řekl Adolf Zika. Firmu Yemobox představil Médiáři letos v srpnu, kdy její vedoucí tým tvořili kromě Ziky samotného ještě textař Oto Klempíř jako její marketingový ředitel a designér Petr Knobloch jako ředitel výkonný. V současnosti zastává Zika i funkci výkonného ředitele, Knobloch z projektu dobrovolně odešel. 

Kampaň už běží

Yemobox už spustil v Praze, v Brně a v Ostravě venkovní kampaň. Začátkem října se v těchto městech objevily billboardy a další reklamní plochy s ypsilonem v zelené ploše, v druhé půli října je doplnil nápis Zapomeň na mě.

Nejdřív se objevilo písmeno Y v zelené ploše tvaru krabičky

Nejdřív se objevilo písmeno Y v zelené ploše tvaru krabičky

 

Následoval nápis Zapomeň na mě

Následoval nápis Zapomeň na mě

Teaserová kampaň propaguje „multiaplikaci“ Yemobox, kterou připravuje stejnojmenná firma. Kampaň v ceně několika set tisíc korun zahrnuje dohromady přes tisícovku ploch. Kromě rámečků v pražském metru a billboardů ve výše zmíněných třech městech a kolem dálnice D1 k nim patří i výlepové vývěsky v dalších českých městech a obcích. Zikova firma zajišťuje celou kampaň vlastními prostředky.

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

 

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

Kampaň zahrnuje v současnosti přes tisíc ploch v Praze, v Brně, v Ostravě a kolem dálnice D1

 

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

 

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Jako reklamní plochy posloužily i informační vývěsky

Aplikace pro první signální soustavu

Nová „multiaplikace“, jejíž ostrý start zatím Yemobox neodtajnil, zahrnuje podle Ziky devět oborů lidské činnosti, pokrývajících převážnou část každodenního života. Jde o obory služby, rodina, bazar, zábava, podniky, informace, hotel, práce a reality, dále strukturované do 142 kategorií. Uživatel, vyhledávající jakoukoli informaci v některém z těchto oborů, by měl intuitivně bez znalosti aplikačního prostředí za pomoci jednoduché piktogramové grafiky zjistit, jak to vypadá s nabídkou v jeho okolí nebo v místě, které si zvolí. „Základní myšlenkou projektu je první signální soustava a vizuální paměť, čili pravá hemisféra. Proto volíme maximální jednoduchost,“ tvrdí Zika.

Projekt funguje zjednodušeně řečeno tak, že se na mapě, tvořící základ multiaplikace, se objevují krabičky-„yemoboxy“ s nabídkou z výše uvedených oborů, přičemž každá krabička obsahuje „rodný list“ dané služby či provozovny, na kterém mohou její majitelé uvést další informace. Mohou také „rozsvícením“ krabičky informovat o tom, kdy je právě otevřeno nebo kdy je aktuální nějaká nabídka. Aby krabičky mapu úplně nezahltily, je podle Ziky projektována jako panoramatická a pohyblivá, aby se dal vždy najít úhel, ve kterém je přehledná.

A pro lidi s nižším příjmem

Testovacím městem by měly být Prachatice, odkud Zika pochází. Zde se mohou místní podnikatelé hlásit zdarma. „Stavíme projekt na míru lidem s příjmy do pětadvaceti tisíc korun,“ říká Zika. Aplikace má proto běžet nejen v mobilních telefonech a tabletech, ale i ve stolních počítačích, jimž dávají zvlášť podnikatelé z menších měst zatím přednost. V ostrém provozu zaplatí podnikatelé, kteří mají zájem vystavit v aplikaci svou „krabičku“, 50 Kč týdně.

Podle Ziky má aplikace potenciál oslovit stovky tisíc lidí, kteří s aplikacemi jinak nepřicházejí do kontaktu. K tomu, aby se o ní dozvěděli, má přispět další připravovaná vlna kampaně. Zakladatel Yemoboxu má prý navíc rozjednánu spolupráci s dalšími partnery, kteří by využili aplikaci jako další nástroj pro šíření svých katalogů a současně na ni upozornili ve své komunikaci.