Pondělí 16. ledna přináší další televizní novinky. Na Primě to je premiérová, už 7. série gastroshow Ano, šéfe! se Zdeňkem Pohlreichem (od 21.30), na Nově krimiseriál Specialisté (20.20) a reality show Robinsonův ostrov (21.15). ČT1 pokračuje se Světem pod hlavou (20.00) a Trpaslíkem (21.00).

Spor o reklamu v pražské MHD putuje k soudu

Dlouhodobá pře o provozování reklamních ploch v pražské městské hromadné dopravě vyústila v oboustranné podání žalob. Podávají je Rencar i Dopravní podnik Praha.

Dopravní podnik Praha a prodejce reklamy v jeho prostředcích a prostorách Rencar nenašly společné východisko v dlouhodobém sporu o ukončení vzájemné smlouvy. Dnes proto obě společnosti oznámily, že na tu druhou podávají žalobu. Dopravní podnik chce vypovědět smlouvu z roku 1997, podle níž má Rencar do konce roku 2031 zajišťovat reklamu v pražské městské hromadné dopravě. Rencar, který je bývalou dceřinou společností Dopravního podniku a v současnosti spadá pod provozovatele městského mobiliáře JCDecaux, ukončení smluvního vztahu odmítá.

Podle šéfa JCDecaux i Rencaru Pavla Slabého dnes Rencar podal k Obvodnímu soudu pro Prahu 9 určující žalobu na Dopravní podnik. Mluvčí Dopravního podniku (DPP) Jiří Štábl zase Médiář informoval, že představenstvo DPP vydalo pokyn k podání žaloby na vyklizení ploch, které Rencar v prostorách Dopravního podniku provozuje.

„Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Veškeré vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany Dopravního podniku zcela míjely účinkem. Nezbylo nám, než naše práva bránit právní cestou,“ tvrdí Slabý, podle nějž pouze soud může rozhodnout o platnosti smlouvy.

„Dopravní podnik Praha v minulosti jasně deklaroval, že smluvní vztah se společností Rencar považuje za neplatný. Dopravní podnik proto trvá na vyklizení reklamních ploch na svém majetku, které aktuálně využívá Rencar. Vzhledem k tomu, že je Rencar doposud nevyklidil, a vzhledem k průběhu dosavadních jednání nelze očekávat, že tak dobrovolně učiní, vydalo představenstvo Dopravního podniku pokyn k podání žaloby na vyklizení,“ kontruje Štábl.

Šéf Rencaru Slabý: za vším stojí BigBoard

Podle Slabého stojí za celým sporem obchodní zájmy konkurenční skupiny Big Board, zaměřené taktéž na venkovní reklamu. Ta podle něj usiluje o to převzít obchodní činnost Rencaru a spolupráci s Dopravním podnikem. Pro BigBoard podle Slabého pracuje i šéf poradců pražské primátorky Adriany Krnáčové, jímž je právník Pavel Vopršal. „Pro zjištění, jaké spekulace a aktivity jsou s touto osobou spojené, si stačí udělat základní rešerši toho, co o něm píší média a s jakými informacemi pracují vaši kolegové novináři,“ uvedl Slabý na dotaz Médiáře, o co své stanovisko o propojení Vopršala s BigBoardem opírá [větší materiál věnoval Pavlu Vopršalovi loni v dubnu web Neovlivní.cz, který upozorňoval zejména na jeho bývalou policejní kariéru, o údajném spojení Vopršala s BigBoardem se však Médiáři žádný text nalézt nepodařilo – pozn. red.].

Slabý také BigBoard obvinil, že si objednal „lživou inzerci“ v denících Lidové noviny a Metro. To uvedl Rencar už minulý týden, a to v souvislosti s aktuální kampaní Svazu provozovatelů venkovní reklamy.

Inzerce Svazu provozovatelů venkovní reklamy, kterou podle Rencaru inicioval BigBoard

Inzerce Svazu provozovatelů venkovní reklamy, kterou podle Rencaru inicioval BigBoard

Zmíněný svaz podle Rencaru prokazatelně ovládají zástupci BigBoardu. Jako prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy je na jeho webu skutečně uváděn Marek Pavlas, který je současně členem dozorčí rady BigBoardu a od letošního března i ředitelem jeho mediazastupitelství BigMedia. Předsedou správní rady svazu pak je současný ředitel BigBoardu George Kisugite a členy jeho správní rady jsou místopředseda představenstva BigBoardu Richard Flimel a opět Pavlas.

„Vznášíme otázku, kdo inzerci diskreditující Rencar v denících financoval, když členské příspěvky Svazu provozovatelů venkovní reklamy činí přibližně jen 260.000 Kč ročně. Stejně tak je otázkou, kdo výzvu uveřejněnou prostřednictvím inzerce podepsal, protože uvedený podpis pana Pavlase se výrazně liší od jeho standardního podpisu na všech oficiálních dokumentech. Za povšimnutí stojí i to, že sídlo svazu je na totožné adrese jako sídlo skupiny BigBoard,“ uvádí Slabý.

BigBoard: nebudeme to komentovat

„Podobné spekulace nebudeme komentovat. Společnost BigBoard však vítá, že Dopravní podnik Praha připravuje výběrové řízení, kterého se ráda zúčastní,“ uvedl k tomu pro Médiář Michal Tichý z mediálního zastupitelství BigMedia, které prodává reklamní prostor na plochách BigBoardu.