V pondělí 7. října odstartuje v českých obchodech věrnostní program iBod, do něhož je zpočátku zapojeno 32 prodejců, respektive jejich víc než 1.000 prodejen. Program spočívá v tom, že zákazníci přes kartu sbírají body za nákupy, platby kartou či finanční operace v bance, za něž si pak mohou vybrat odměny.
V čele programu stojí Česká spořitelna, která je také zatím jediným akcionářem provozující společnosti Věrnostní program iBod. Dále se do programu zapojují Datart, Sportisimo, Husky, Comfor, parfumerie Fann, Fokus Optik či knihkupectví Neoluxor.
„Partneři si mezi sebou nemohou sdělovat data o klientech. To je naprostý základ, aby nedošlo ke zneužívání dat,“ uvedl na dnešní tiskové konferenci Miloslav Křečan, předseda představenstva provozující firmy.
Ke spojení sil v jeden věrnostní program se partneři rozhodli na základě podobných programů ze zahraničí jako je britský Nectar (20 milionů členů) či německý PayBack (26 milionů členů). iBod do konce roku hodlá nabrat 1 milion zákazníků. Dosavadní věrnostní programy jednotlivých prodejen mají běžet paralelně dál.
Spolu se spuštěním programu v obchodech se také rozeběhne masivní mediální kampaň, především v televizi, na venkovních plochách a na internetu. Zároveň půjde poštou do 3 milionů tuzemských domácností leták s dočasnou kartou. Kampaň vymyslela agentura Kaspen/Jung von Matt. Jak Křečan uvedl na dotaz Médiáře, kampaň od 7. října do konce listopadu, v první fázi spolkne 35 až 40 milionů Kč.
Program zatím nenabízí pohodlný přístup ve formě mobilní aplikace. „Víme o tom, že je to zajímavé, ale musíme nejdřív sladit technické možnosti všech partnerů,“ řekl Médiáři Křečan. Odhaduje, že se jí povede vytvořit nejdřív v průběhu příštího roku.