Švédská hudební streamovací služba Spotify uvedla ve 33 zemích - včetně Česka - novou nabídku pro studenty. Její varianta Premium, která umožňuje přístup ke všem 30 milionům skladeb, v lepší zvukové kvalitě a bez reklam, je místo klasických 5,99 eur pro studující k dispozici za 2,99 eur měsíčně. Nabídka byla už dřív k dispozici v Británii, USA a v Německu, teď se rozšiřuje do dalších zemí, kde Spotify působí. Zájemci se musejí přihlásit přes web, Spotify pro autentifikaci používá SheerID.
Spotify v 60 zemích světa registruje 100 milionů uživatelů, z toho 40 milionů jich za službu platí (na výběr je grátis verze s reklamami a neúplných přístupem k audiotéce, anebo za peníze komplet). Jak v lednu na setkání digitálních agentur v pražském kině Ponrepo sdělili zástupci Spotify, v Česku měla hudební služba začátkem letošního roku 254.000 aktivních měsíčních uživatelů, momentálně je to podle Radka Vašíčka z agentury Httpool, která Spotify na českém trhu obchodně zastupuje, už 275.000. Kvůli větší penetraci Spotify využívá spolupráci s telekomunikačními operátory, v Česku je to od loňska O2, které se zahájením spolupráce nabídlo variantu Premium na tři měsíce zdarma.
Co říkají data, které Spotify přivezlo v lednu do Česka? Každý z tuzemských uživatelů služby věnuje poslechu průměrně přes 140 minut denně, tedy skoro dvě a půl hodiny. Z platforem, kde se Spotify užívá, přitom vede aplikace ve stolních počítačích (49 %), následuje mobil (32 %), tablet (11 %) a přehrávač přímo v prohlížeči (8 %).
Nejaktivnější věkovou skupinou uživatelů jsou právě lidé ve věku vysokoškolských studentů od 18 do 24 let (má jich tu 37 % ze všech), pak 25 až 30 let (30 %), do 17 let (17 %), následně od 35 do 44 let (11 %), nejmíň je starších 45 let (5 %). Spotify v Česku je přitom doménou mužů - mezi uživateli tvoří 61 %, žen je 39 %. „V jiných zemích je to rovnoměrněji, spíš padesát na padesát,“ řekli zástupci Spotify Médiáři.
Zmíněná agentura Httpool už odbavila přes Spotify řadu kampaní, první zdejším inzerentem byla před časem automobilová značka Volvo. Dál pak inzerovaly Samsung, H&M, Coca-Cola, BMW Mini, Lufthansa, McDonald’s„ KIA, Axe, Heineken, Volkswagen, Aquila, Nike, Adidas, O2 či Vodafone.
Mezi nejvyužívanější reklamní formáty na Spotify v Česku patří podle Radka Vašíčka z Httpool takzvaný Desktop i Mobile Overlay a Homepage Takeover.
Text vychází z placené spolupráce digisekce AKA s Médiářem