Ve třetím čtvrtletí letošního roku 2016 se do popularity videí zveřejněných na YouTube promítla letní olympiáda v brazilském Rio de Janeiru. V českém žebříčku Ads Leaderboard se tak v první desítce objevily hned dvě reklamy, které se věnovaly olympijskému obsahu. Celkově ovšem žebříček ovládl opět český výrobce nápojů Kofola se svým šišlajícím psem a Fofolou. Ads Leaderboard je žebříček deseti nejpopulárnějších reklam na YouTube za jednotlivá čtvrtletí, který se zpracovává toutéž metodologií pro každou zemi, kde mohou firmy inzerovat na YouTube. Žebříček zveřejnila česká pobočka Googlu.
„Aktuální žebříček YouTube Ads Leaderboard opět potvrzuje, že dobře se umísťují reklamy, využívající kreativní prvky, které na YouTube fungují. Jde zejména o dobrý nápad, který diváky bude bavit, takře budou mít chuť jej sdílet, o spolupráci s youtubery, o zábavný obsah a o návaznost na aktuální trendy, což ve třetím čtvrtletí byla bezpochyby olympiáda,“ uvádí Petr Houzar, který má v českém Googlu na starosti téma budování značky a spolupráci s mediálními agenturami.
Na první pozici se dostalo video Českého olympijského týmu s plaveckou reprezentací napodobující americký seriál Pobřežní hlídka. To se stalo sdíleným nejenom v Česku, ale i v zahraničních médiích.
Druhé místo patřilo značce Bubbleology a jejímu videu se třemi youtuberkami, které představovaly svou vlastní kolekci nápoje Bubble Tea. Spolupráce Bubbleology a youtuberek se ale záhy stala terčem výrazné veřejné kritiky, když pořad A dost! internetové televize Stream.cz zveřejnil, že Bubbleology neuvádí pravdu o složení svých nápojů. Youtuberky následně prohlásily, že s touto značkou končí. Video, v němž účinkovaly, ale už v té době figurovalo mezi nejsledovanějšími celého kvartálu.
Kofola a její reklama na Fofolu obsadila třetí pozici, a navíc ovládla žebříček z hlediska počtu videí, protože se v něm objevila celkem čtyřikrát. Napodobila tak svůj úspěch z předchozího čtvrtletí, kdy obsadila celou polovinu příček.
Spolupráci na olympijském obsahu využila také značka Samsung, která představila technologii Gear 360 společně se sportovcem Vítkem Přindišem. Pro značku Garnier byla úspěšná spolupráce s youtuberkou Petrou Lovelyhair.
Globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, mají být podle požadavků Google zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Spoty v žebříčku musí podle těchto požadavků vykazovat vysokou míru organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (alespoň deset procent z celku).
Nejoblíbenější reklamy českého YouTube
1. Český olympijský tým: Baywatch po česku! Pláže v Riu hlídají olympijští plavci
2. Bubbleology: speciální drinky youtuberek - Teri Blitzen Fallenka Makyna016 #nemuzestozastavit
3. Kofola 0,5L: Fofola a stanovačka
4. Kofola 0,5L: Fofola a motorka
5. Lego Friends: sezóna 3, epizoda 18 Houstone, máme problém
6. Makro ČR: Den soukromého podnikání 2016
7. Kofola 0,5L: Fofola a breakdance
8. Garnier barevné léto: tři výrazné looky s Urban Decay Electric | soutěž #micelarnivyzva | Bright summer looks
9. Samsung Česko a Slovensko: 360° video - Vít Přindiš - Vodní slalom
10. Kofola 0,5L: Fofola a balón