Digitální agentura Dark Side dnes vydala zprávu, že v září spustí vlastní marketingovou akademii. Není v tomto směru první. Takřka na den přesně před měsícem odstartovala Hrivnak akademie, kterou pro změnu spustila agentura Hrivnak a učí v ní marketingové manažery tvůrčímu psaní. Asociace komunikačních agentur navíc právě v těchto dnech vyhodnocuje svou jarní komunikační kampaň, v níž prezentovala komunikační agentury jako zajímavého a perspektivního zaměstnavatele a kterou cílila zejména na studenty.
Přináší to nové možnosti
„Je čas, aby se vnitřnosti agentury ukázaly na povrch,“ řekl Médiáři spoluzakladatel a ředitel Dark Side Tomáš Jindříšek. S nápadem založit akademii přišel podle jeho slov jeho společník Michal Kříž. „Doba, kdy ke vzdělávání stačily velké konference, kde jeden řečník mluvil ke sto lidem, už minula. Rozrůstáme se, máme dost odborníků a osvědčilo se nám pořádat menší workshopy, na kterých se jde víc do hloubky a o které je proto velký zájem,“ uvedl Jindříšek. Dark Side si podle něj vyzkoušela tento přístup například pořádáním akce ShopExpo.
Marketingovou akademii Dark Side má tvořit série kurzů, kterou 10. září otevře školení kreativního ředitele této agentury Jana Havlíčka, po němž bude následovat kurs práce se sociálními médii a další. „Propagujeme se přes vzdělávání a přináší nám to i nové byznysové možnosti,“ říká Jindříšek.
Dark Side v poslední době získala za klienta příkladně KFC či Billu, mezi dlouhodobé klienty patří Mountfield, LeasePlan nebo Nestlé.
Učí psát i řídit značku
Zhruba měsíc existuje na trhu také Hrivnak akademie, jejíž první kurzy začaly v srpnu. Manažery zde školí lidé spojení s poradenskou firmou Hrivnak Tomáše Hrivnáka, která se specializuje na řízení značky. „Učitelské schopnosti“ si agentura vyzkoušela už předtím prostřednictvím kurzu tvůrčího psaní, který vedla pro marketing České spořitelny (lektorkou byla bývalá redaktorka Mladého světa Dana Emingerová).
Hrivnak akademie je podle svých zakladatelů určená majitelům, ředitelům a top manažerům v marketingu a obchodu, kteří se učí, jak využívat značku jako obchodní nástroj, jak získávat zaměstnance pro svou vizi, jak sdělovat složité myšlenky jednoduše a jak psát. Lektorský tým školy tvoří Tomáš Hrivnák (strategie značky), Tomáš Zykán (komunikace), Petr Daňko (motivace týmu), Dana Emingerová (tvůrčí psaní), Marie Doucet a Ryan Cole (designové myšlení). „Agentury se tak nejen propagují, ale také získávají nové spolupracovníky a kultivují trh,“ vyjmenovává důvody ke vzniku podobných institucí Tomáš Hrivnák.
Máme studijní plán
Kompletní studijní plán zveřejnila koncem minulého týdne také marketingová akademie Jindřicha Fáborského, která zahájila registraci do podzimního semestru. O studium mohou usilovat všichni, kdo do 25. srpna vyplní registrační formulář a přiloží motivační dopis. Do Digisemestru bude přijato 250 zájemců. Během 13 na sebe navazujících bloků by měli získat znalosti a dovednosti v odvětvích digitálního marketingu. Akademie disponuje 18 školiteli, semináře povedou například Marek Prokop, Jan Tichý či Adam Hrubý. Specialista na internetové obchodní strategie a marketing Prokop představí studentům například význam vyhledávačů a SEO. Do konkrétních SEO a linkbuildingových technik pak žáky zasvětí Martin Šimko. Semináře věnované PPC povedou Markéta Kabátová a Michal Černocký, do webové a zákaznické analytiky studenty zaškolí Jan Tichý a Pavel Jašek. O zkušenosti s komunikací na sociálních sítích se podělí Adam Zbiejcuk, který aktuálně působí jako PR manažer ve společnosti ROI Hunter. Tým lektorů doplní Jindřich Fáborský, Petra Brodilová, Maru Kortanová, Ondřej Sláma, Adam Jurák, Adam Hrubý, Jan Penkala, Ondřej Válka, Michal Pařízek a Jan Ambrož. Do Digisemestru se mohou hlásit studenti středních, vyšších i vysokých škol. Výuka bude probíhat od 26. září do 19. prosince 2015 v prostorách VUT v Brně.
Ještě máme co říci
Vznik podobných škol a kurzů spadá dobře do současné doby, kdy se agentury snaží najít nové byznysové možnosti a novou profilaci a zviditelnit se u potenciálních klientů. Asociace komunikačních agentur za podobným účelem začala právě před rokem připravovat větší kampaň zacílenou na studenty i zadavatele. Studentům měla kampaň prezentovat komunikační agentury jako stále perspektivní a zajímavé zaměstanavatele. Tato část komunikace proběhla letos na jaře a v současnosti se podle informací Médiáře vyhodnocuje její dopad. Zadavatelům by kampaň měla představit agentury jako odborné a specializované partnery. O případné podobě této kampaně se ještě jedná.