Na Den dětí, tedy 1. června, začne v Česku a na Slovensku vysílat nová televizní stanice Tuty, s podtitulem Natuty mladá televize. Cílí na diváky od 4 do 17 let, přičemž odhaduje, že v obou zemích jich může zaujmout až dva miliony. Slibuje animované seriály, výběr z populárního videoserveru YouTube i vlastní pořady. Šířit se bude v pozemních sítích (Regionální síť 8), na satelitu (Skylink), na kabelu (UPC), v IPTV (jedná s O2 TV) i na internetu, má web tuty.tv. Využije také možnosti hybridní televize HbbTV.
Vlastní tvorbou jsou cykly Tutyriál s videoklipy typu udělej si sám, Zapotíš se! o cvičení a stravě, lifestylový magazín ze života celebrit VIP u nebo Tydlity, písničky s klipy pro diváky do pěti let. Mezi akviziční tvorbou jsou seriály Teletubbies (včetně nedávno vzniklých premiérových dílů), Winx Club, Degrassi a LOL. Tuty také oznamuje, že se dohodla se zhruba dvacítkou youtuberů, aby tvořili obsah přímo pro ni (Lucky a Juan: Daily Vlog či Hope Marie). „Výhodou vysílání videí z YouTube je, že u nás je takové sledování bezpečné. Víme, co vybíráme, co vysíláme. Na YouTube nevíte, kam se děti proklikají,“ argumentují tvůrci směrem k rodičům.
Provozovatelem Tuty je akciová společnost Tuty Broadcasting, předsedou její správní rady a statutárním ředitelem je Miloslav Maxa. V obchodním rejstříku je Maxa vede jako jediný zástupce ve zmíněných funkcích, majetkovou strukturu firma odmítla zveřejnit. Na tiskové konferenci oznámila, že do rozjezdu investuje řádově desítky milionů korun, návratnost investice plánuje na tři roky. Stanice při představování se novinářům zvolila „strategii kinder managementu“, program podle toho, co zaznělo, připravuje „25 kreativců“, programovým ředitelem Tom Kubizňák, v minulosti vedoucí vydání pořadů stanic Óčko (Digital Love) a Prima Cool (Freezone, Applikace). Marketingovým ředitelem je David Vlk. „Celý náš projekt jede na externistech,“ řekl obchodní ředitel Pavel Bouček. Podle něj má televize dva kmenové zaměstnance, až začne, chce zaměstnat do deseti lidí.
Tuty Broadcasting využívá na Praze 11 technického zázemí, včetně studia, firmy 11 TV Production někdejších spoluzakladatelů televize Óčko Jiřího Němečka či Pavla Attela. 11 TV Production stojí za televizí Retro.
Prodej reklamního prostoru zajišťuje agentura Atmedia. Ta už zastupuje zahraniční stanice pro děti Minimax a Disney Channel a český CS Mini, ty všechny jsou nicméně placené. Největším konkurentem nové stanice Tuty bude ČT Déčko veřejnoprávní České televize, rovněž vysílající volně, bezplatně. Tuty chce letos v cílové skupině diváků 4 až 14 let dosáhnout sledovanosti 1 %, příští rok 1,5 %.